1

Bubbla 1966
Jag undrar vad den vita reglagespaken på vänster sida ovanför bagagespaken har för funktion. Hittar inte den i någon instruktionsbok. Är det för Ebersprächern eller är det en manuell choke? Hur som drar den mer bränsle och går ojämnt när den är ute.
Tack på förhand
Calle

2

Har du nån bild på föremålet?

3 Senaste redigerad av cbiornerud (2018-05-31 14:53:57)

Det är den övre vita knappen jag undrar över.

Post's attachments

Attachment icon 20180531_145223.jpg 377.2 kb, 2 downloads since 2018-05-31 

4 Senaste redigerad av David, Luleå (2018-05-31 15:27:52)

Bensinvärmaren. Utblåset sitter under knappen, den silvriga snabeln.

Borde inte påverka motorgången något alls. Men när du drar i den ska det börja surra en fläkt. Sen ska man höra ett tickande. (det är bränslepumpen till värmaren) Lite tätare i början för att sedan ticka med några sekunder emellan ticken. Efter en halvminut ökar fläkten något i varv, den röda lampan på snabeln tänds och det blåser varmluft ur den. Då har värmaren tänts.

När den röda lampan lyser och värmaren går så stänger du av den genom att trycka in knappen igen. Då kommer värmaren att slockna, Bensinpumpen sluta ticka men fläkten går tills värmaren kallnat och då slocknar den röda lampan samtidigt som fläkten stannar. Under denna period får du inte komma på att du vill ha igång värmaren igen utan du måste vänta tills den kallnat innan du kan starta upp den igen. Annars pumpar du in bensin i den utan att ha ett glödstift som tänder och då blir den sur.

Hoppas det hjälper. ICQ/ab

(edit. det 1000nde inlägget  ICQ/bq nu är man väl nästan en forumräv  ICQ/az )

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

5

Tack för svaret!

//Calle

6

Lustigt, min Ebersprächer hade separat utblås, på min 63a, under panelen vid växelspaken typ Default/yikes

7

https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=49812

Instruktioner för felsökning mm.