1

Som det står i rubriken så letar jag efter en äldre mackpump.
Skulle vilja ha tag på en pump med fäste för ljusglob,tex Ljungmans Vici,Star 45 eller liknande.
Nån som har någon ståendes, eller tips om var man kan finna en sådan pump?

Bra betalt! Kan ev erbjuda något trevligt byte också.

Bild på olika Ljungmanspumpar:
http://i49.tinypic.com/313ksuo.png

2

Spännande! Själv gillar jag Koppartrans gamla prylar. Lite OT kanske men hur gick det med nån telefonkiosk då?

3 Senaste redigerad av Wompa (2012-08-05 20:02:02)

Jag vet vart det står en gammal pump men har ingen aning om vad det är för modell, tror det står Gulf på den eller Esso. Kan titta, den står på ens tomt.

Påminner om 50-60 modellen.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

4

Det fanns ju en Gilbarco på Blocket igår...sök på esso.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Ishii-Kul! Tycker att Koppartrans är ett av dom intressantaste bensinbolags-märkena. Dom hade ju även mackar med riktigt futurisk och snygg formgivning.
Fast tyvärr rätt svårt att få tag på Koppartranssaker med tanke på att dom bara fanns under en kortare tidsperiod.
För egen del så samlar jag främst på Pratts/standard-saker.

Tyvärr ingen telefonkiosk ännu ICQ/ab

Wompa-kolla gärna upp vad det kan vara för pump om du har vägarna förbi.Vore ju intressant att få reda på det.

25hpman-Tack för det.Är ju alltid välkommet med tips.

6

Jag har en gammal usatillverkad Wayne som på amerikanskt vis har extra mycket krom och rostfritt för blänkets skull. Den stod en gång på IC (OK) i Piteå  ICQ/ag
http://s17.postimage.org/7x62ouzh7/wayne.jpg

7

DE MED GLOB BRUKAR JU GÅ PÅ MELLAN 15 OCH 50K....

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

8

DE MED GLOB BRUKAR JU GÅ PÅ MELLAN 15 OCH 50K....

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

9 Senaste redigerad av Inches (2012-08-09 13:59:26)

Finns en med original glasglob på Blocket nu:

http://www.blocket.se/jamtland/Bensinpu … amp;last=1

8500:- el bud däröver...

Post's attachments

Pump.jpg, 40.58 kb, 409 x 546
Pump.jpg 40.58 kb, 379 downloads since 2012-08-09 

10

Jag känner till en Vici som kanske inte är omöjlig att köpa loss. Skulle du inte lyckas drabbas jag förr eller senare av den iom arvsrätten och det klarar jag mig utan känner jag...  ICQ/ad

Jag PM:ar dig Carnut...

11

Lite blandat med mackaprylar

http://www.classiccars.se/classic/p_det … p;txtVar=1

12

Uppskattar dom tips som dykt upp hittils! Dock ingen affär gjord ännu.

vitadex-Den där Wayne-pumpen såg ju fin ut,men är nog ändå inte riktigt vad jag letar efter.  ICQ/ab

13

Farsan har ett par 60-tals (?) Ljungmanspumpar, den ena ska han ha kvar men den andra kan nog bli till salu kan ja tro... kan höra med han om det är intressant med en 60-tals pump, samma modell som 'Star 67' på din bild.

Buy the ticket, take the ride... - HST

14

Löf - Den blir nog lite för ny för min del. Vill helst ha tag på en pump med globfäste även om dom kostar en bra slant.
Tack iaf.

Letar förresten även efter en Pratts eller Standard(oil) glasglob, om det kan tänkas finnas någon som har en sådan!

15

http://www.blocket.se/dalarna/Bensinpum … =8&w=3

16

Hej !
Har en Ljungmans Vici , med helt glas och glob . Förvarad inomhus. Önskar sälja.

17

mandis skrev:

Hej !
Har en Ljungmans Vici , med helt glas och glob . Förvarad inomhus. Önskar sälja.

Finns kvar? Har du bilder + pris? ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

18

pompejus skrev:
mandis skrev:

Hej !

Lättare att få svar genom mail, kanske?

[email protected]

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

19

25hpman skrev:
pompejus skrev:
mandis skrev:

Hej !

Lättare att få svar genom mail, kanske?

[email protected]

Testar det..tack! ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

20

Nu var ju detta "Carnuts" annons Pompejus... faaaast nu var i och för sig annonsen från 2012 och "Carnut" har inte vart aktiv sen 2015 så har kanske inte så stor betydelse  Default/hmm

21

Tänkte lite så..långskott,men inte åt mig utan åt en kamrat som köpt en gammal kvarnbyggnad för transformering till Nostalgilada med passande assessoarer... ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

22

Kikar fortfarande in på Boxerville lite nu och då, även om jag inte skrivit några inlägg på ett bra tag  ICQ/ab
Hade tydligen missat att det var nån som svarat i tråden. Är iaf fortfarande riktigt intresserad av en Vici-pump!

23

Hej,

Har en Vici 1927
Vad är du beredd att betala i runda slängar?
Globen är borta
Vad skulle du kunna betala om mätglaset är helt resp trasigt?

Med vänlig hälsning,
Leif