Hej! Jag sitter som vanligt i tankarna gällande hur jag kan föbättra min och flickvännens äventyrsbuss. Det är en T3 med 112hk WBX som går löjligt bra. En av sakerna som vi skulle vilja göra är att dra på lite trevligare hjul på bussen. Idag har vi 19 tums lågprofilfälgar bak och 18 tum fram. däcken är 235 breda med 40 profil... ser ut som något jag skulle slängt på min Audi TT när jag var 22... Dessutom är bilen rejält sänkt och som ni förstår innebär ju detta att den bullrar rätt friskt men också att den är stenhård i fjädringen. Vi körde runt i europa förra sommaren och det är klart att det fungerar. Den går väldigt stadigt om man säger så hehe... men vi skulle inte tacka nej till bättre komfort och kanske en smula mindre i bränsleförbrukning.
Jag är en novis vad det gäller så jag tänkte fråga om ni har några förslag på storlek av fälgar och däck, vad jag ska tänka på osv. Jag förstår att det hade varit en bra idé att höja bilen. Tror ni att det går att ställa sänkfjädrarna så att bilen kommer upp en bit utan att byta fjädrar och stötisar? inte för att det kanske säger jättemycket, men fjädrarna ser ut att vara fina, röda och rejält pressade nedtill.
Dela gärna med er av era tips! jag är dessutom sugen på att göra affär om ni har något trevligt hemma i garaget.
Fred!