1

Som rubrik säger: hur får jag upp ett fördelardrev som måste hamnat 180 fel.
Tips mottages.

2

Ta bort bränslepumpen och pinnen samt en pennmagnet som drar upp fördelare-drivningsaxeln samt de två brickorna och tungan rätt i munnen så går allt bra.

Lattjo lajban med luftkylt.

3

Bakeliten under soppapumpen måste bort också. En gammal hederlig blyertspenna ska funka att trycka ned i drevet och lyfta med också.

Bubbla -62

4

det finns ett verktyg för denna operation som expanderar i hålet där fjädern sitter.

5

Jag har försökt få upp ett drev som sitter 180 grader fel, jag kämpade länge och med alla knep och tips jag hittade(förutom verktyget som jag inte hade då). Det var helt omöjligt att få upp, kom några mm, sen var det stopp.
Efter att ha kämpat med det en hel dag gav jag upp och flyttade tändkablar istället ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Jucka fram och tillbaka med remskivan på motorn, så den rör sig samtidigt som du försöker dra upp drevet.

Lattjo lajban med luftkylt.

7

Det är inte så att du har köpt en ny fördelare (009 kina)
Dom sitter som typ 3 i roton (180 g fel)

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

8

Gammal fördelare.
Tack alla för tips.
Ska provas.

9

Fixat, tack för tips.

10

Kan fördelaraxeln röra sig så mycket att de spårar ut om pumpen å bakeliten sitter kvar men ingen fördelare är monterad? Drog runt en 1200 utan fördelare ( ICQ/bu ) och den gick runt en bit sedan är den nästan stum.. kan röra den nån mm åt varje håll men sedan tar de stopp.

11

MrIcka skrev:

Kan fördelaraxeln röra sig så mycket att de spårar ut om pumpen å bakeliten sitter kvar men ingen fördelare är monterad? Drog runt en 1200 utan fördelare ( ICQ/bu ) och den gick runt en bit sedan är den nästan stum.. kan röra den nån mm åt varje håll men sedan tar de stopp.

Svar, ja. Been there done that.....

12

Bakeliten brukar ju vara så där halvrolig att få upp, nå tips så den inte går av... eller när den gått av hur man får upp resten Default/smile