Testade att besikta, gick så där ( stomme sidobalk höger yttre rostskadad ) Men allt annat va kanon. Så lite svetsa en kväll, så får det bli ombes sen.
Buss -60
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Projekt "Frida" 1966
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Testade att besikta, gick så där ( stomme sidobalk höger yttre rostskadad ) Men allt annat va kanon. Så lite svetsa en kväll, så får det bli ombes sen.
Problem kommer sällan ensamma sägs det.
När rostlagningen va klar så luktade det bensin när jag körde in i garaget
Såg då att det droppade från acc-pumpen på förgasaren, så blir till att riva ner och göra rent förgasaren och byta packningar innan ombes.
Hittade läckan, membranet va torrt och sprucket. Annars va förgasaren ren och fin invändigt.

Nya däcken (165-80-15 med 19mm vit kant) kom idag, snabb leverans av däckvaruhuset
Så får hitta nån som kan montera dessa i nästa vecka. Även accpumps membranet kom idag 
Det där blir riktigt bra
Det där blir riktigt bra
Jo jag tror det, hade köpt lösa vita däcksidor som jag hade tänkt skulle bli bra med bred vit sida. Men testar först hur de blir med smal kant på denna blev ju bra på den andra röda jag hade förra sommarn. 
Varifrån fick du tag på accpumpsmembran?
Varifrån fick du tag på accpumpsmembran?
Classicvw, men såg att de va slut nu i webbshoppen.
Karmann67 skrev:Det där blir riktigt bra
Jo jag tror det, hade köpt lösa vita däcksidor som jag hade tänkt skulle bli bra med bred vit sida. Men testar först hur de blir med smal kant på denna blev ju bra på den andra röda jag hade förra sommarn.
Blir helt klart snyggt med smalt vitt band tillsammans med kapsel å snobbring.
Lite nya papprör/slangar och förgasaren monterad så såg det genast mycket trevligare ut i motorutrymmet.
Snyggt! Var köpte du papprören?
Snyggt! Var köpte du papprören?
De grova köpte jag på veteranmarknad (nya från csp) och det tunna köpte jag på classicvw när jag ändå beställde accpumps membranet.
Måste köpa ett likadant till reservhjulet på bussen!
Trivs bra med de som sitter på, det var ett bra val! 
Monterat..
Snyggt! 
Har liknande uppsättning på -61an. Blir en riktigt härlig original lyx-look.
tummen upp 
Stiligt!
Klockrent! 

Idag var det dags för ombes, gick ju galant
Och jisses va bra den gick med de nya sommardäcken.
Grattis!! 
Suveränt!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Projekt "Frida" 1966
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.