Söndag!
Motorguru Bengt ringde upp. Vi diskuterade lite.
-Ah, jag hade nog fan startat och varmkört fem minuter för å kolla om det sjunker!
- Du säger det! Hm. Ja kanske.
Jag funderade ett tag å bestämde mig för att testa. Gick ut i garaget och vred igång. 7Bar!
Efter några minuter började nålen backa lite. Fortfarande ingen rörelse på tempnålen som började vid 60 grader.
Men det sjönk lite till.
Efter ca 10 min var tempen uppe vid 80 grader. Trycket hade gått ner till 3,5
Det kanske är ok ändå? När jag varvar sticker det iväg mot 6-7, men sedan ner till 3,5 på tomgång.
Tänkte att det var rätt ok.
Dags att prova resten. Något började plötsligt tjuta. Det där hör inte till?? Fan nu då?
Just det. Misstänkt likt brandvarnaren! Gick ut med den.
Satte mig tillrätta i förarstolen igen. Tryck på 3,5, temp på 80.
Tryckte ner kopplingen och la i backen. Jodå bilen började röra på sig. Backade lite. La i ettan. Framåt ha ha yes!
Backade ut i solskenet. Dammade av vindrutorna. Nu kör vi!
Körde varvet runt byn. Gasade inte just nå mycket. Alla växlar låg där de skulle. Det kändes att den här lådan var annorlunda. det rörde sig rätt bra redan på trean.
Körde hem och in i garaget. Stod ett tag på tomgång. Ett nytt ljud började. Det ven liksom. Justja! Fläktarna hade dragit igång. Då verkar allt funka. Strax under 85 grader enl mätaren. Grymt ju!
Tryck på 3,5? Kanske lite mycket. Upp till 6-7 vid gaspådrag.
Mätaren kan ju också gå fel. Autometer sportcomp. Någon som har erfarenhet?
Känns riktigt kul ändå! Äntligen åka lite dubbelhytt! Blir en kul vår och sommar kanske!
Men den som ropar hej....
Mer bilder tack!

Kul! En eloge till alla ideella krafter som håller det här rullande. En fantastisk skatt med kunskap att ösa ur. Bara ställa en fråga på forumet så får man oftast uttömmande svar.
ingen husvagn eller gammelford