1

Har haft nere motorn för byte av urtrampningslager och lameller. När motorn var urtagen såg jag att det läckte ut lite motorolja från baksidan på svänghjulet, det var olja på motorväggen. Bytte packboxen bakom svänghjulet och o-ringen som sitter i svänghjulet. Satte tillbaka motorn idag och startade den, motorn var igång 5-10 minuter och inget läckage. Stannade motorn och efter några minuter kom det 5-6 droppar olja mellan motor och växellåda. Någon som vet vad som kan vara fel? Motorn är en 1200 från 72.

2

sitter en pappers packning mellan svänghjul och vevaxel,och packbox ska ej monteras på samma ställe utan 2mm länge in eller ut + packbox smörjas in med fett anpassat för gummi pacningar

3

Ingen papperspackning på en 72:a, den hade då varit ersatt med O-ring i flera år. Oljeläckage blir det när ramlagren rör sig i blocket, finns ingen tätning som då förmår hålla oljan på insidan. Normalt för en VW boxer som varit med ett tag.