Som rubrik säger: har monterat regulatorn i överkant fläktkåpan, MEN.
Är det en bra plats med tanke på vibrationer?
Är det bättre montera i sidorna?
Tänker spontant bränsle vill man ha så kallt som möjligt... Sätta på sidan av motorrummet... Om läckage blir(kommer förmodligen inte sken) vill man inte att bränslet rinner ner på tändningen? Fast det e ju klart... Blir ju längre ledningar...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
På båda mina bilar har jag monterat det på vänster sida(sett bakifrån) i karossen, så lång från mororn jag kunde.
Jag personligen skulle inte montera det som du har nu, spricker koppen så pumpas bensin rakt ut över cylindrarna och avgaset, det är inget bra för en bil i plast..
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Jag körde som du fast hade ingen glaskropp. Hängde upp den i nå hemmamecklade gummin, funkade för mig iaf. Men är nog bäst om man kan ha den lite på sidan av och inte i motorn.
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
Min tanke åxå, därav frågan. Får bli på vänstra väggen då.
Hur långt från motorn kan man montera en sån regulator, skulle man kunna sätta den fram under tanken på en typ1? Borde kanske köra plåtkopp då iofs, men är det möjligt rent funktionellt eller blir de för långt bort
