Jag har en vw T3 '80 med Typ4 2,0 insprutningsmotor.
När jag var i garaget häromdan såg jag en liten liten pöl under motorn, torkade rent undertill och kikade ett par dagar senare,
då fanns där en droppe framför oljesilen (mot lådan), torkade rent igen och körde en sväng, efter det var motorn torr under, men den är lite blöt i skarven mellan
motor och växellåda, ska göra en motortvätt för att lättare se exakt varifrån det kommer, men det känns besynnerligt då det inte syns någon nivåförändring på stickan. Dessutom renoverades motorn grundligt av tidigare ägare 2015 med nya packningar, webcam m.m. och enligt säljares utsago jobbar renoveraren med motorer så denne borde ju haft kännedom om vad han gjorde med, tycker att den spinner på riktigt fint.
med tanke på den lilla kvantiteten verkar det ju inte vara något allvarligt i nuläget men det stör mig ändå!
Tips på vad ni som är välorienterade med dessa motorer tror eller kan tänka er det vara mottages gärna!
Mvh Johan
