1

Har en t3:a Coach -89
Den malar på som fan, riktigt bra klipp i starten. Men, den öppnar inte spridarna och ger ingen gnista...
Aha, klart det är hallgivaren tänkte jag då. Pillade dit en ny från Paruzzi som passade lite halvdant, nehepp, ingen jävla skillnad alls...

Har beställt en ny tändmodul till den också som ännu inte kommit, får lite fel volttal när jag testar mig fram, typ som att hallgivaren ska pendla mellan 0-2V, min ger utslag på 1-8V...

Om jag drar i och ur kontakten till tändmodulen med tändningen på så ger spridarna en liten dusch, sedan inte en droppe till när man drar på starten.

Vad fan mer kan vara fel? Blir skogstokig snart.
Jordningen är genomgången, 0 Ohm när jag mäter mellan motor och kaross osv.
Jävla skitbuss

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

2

Starta igår en Magnum dubbelhytt 1990, som stått sedan 2013/2014. Helt död först, ingen gnista och stiften var helt torra och mycket dåliga. Bytte stiften, skruva loss matarledning för bensin och körde runt starten, och det kom bensin, sen bytte jag tändmodulen, (den svarta lilla "boxen" placerad på väggen i motorrummet uppe till vänster, så vi pratar om samma sak. Är inte så kunnig på vad allt heter), tog en begagnad från en annan buss och montera dit. Sen starta den hur bra som helst. Hoppas och tror du får samma resultat när du bytt det som behövs.
Mvh/Pär

3

Då pratar vi om samma. Då hoppas jag verkligen att det är samma fel, den här har stått sedan 2001 tror jag att det va.

Pär H skrev:

Starta igår en Magnum dubbelhytt 1990, som stått sedan 2013/2014. Helt död först, ingen gnista och stiften var helt torra och mycket dåliga. Bytte stiften, skruva loss matarledning för bensin och körde runt starten, och det kom bensin, sen bytte jag tändmodulen, (den svarta lilla "boxen" placerad på väggen i motorrummet uppe till vänster, så vi pratar om samma sak. Är inte så kunnig på vad allt heter), tog en begagnad från en annan buss och montera dit. Sen starta den hur bra som helst. Hoppas och tror du får samma resultat när du bytt det som behövs.
Mvh/Pär

Vw T3 Buss -89 Coach

4

Färsk bensin
Lossa alla elkontakter och spraya på kontaktspray.
Lossa alla jordningar och säkerställ kontakt.
Kontrollera att allt sitter på plats, slangar, kontakter osv.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Det va tändmodulen, fick hem en ny idag. Motorn hann inte gå ett varv ens så hopp den igång. Trevligt. Bara riva topparna nu då för att byta packningarna, den läcker.

Vw T3 Buss -89 Coach

6

Jamen va bra då!! Nu går den ju i alla fall.  Min trasiga tändmodul var lite "ärgad" på baksida.... så något kontaktfel hade det nog varit. Bara resten kvar nu då... :-)

Gahmen skrev:

Det va tändmodulen, fick hem en ny idag. Motorn hann inte gå ett varv ens så hopp den igång. Trevligt. Bara riva topparna nu då för att byta packningarna, den läcker.

7

Pär H skrev:

Jamen va bra då!! Nu går den ju i alla fall.  Min trasiga tändmodul var lite "ärgad" på baksida.... så något kontaktfel hade det nog varit. Bara resten kvar nu då... :-)

Gahmen skrev:

Ja det va min också, galet mycket ärg bakom.

Vw T3 Buss -89 Coach