1

Har fått några lådor vw prylar som tack för hjälpen vid hantering av ett dödsbo.
Förutom lådorna med delar som jag identifierat hört till en typ1 -63 fick jag även ett block.

Har inte ägnat detta mycket tanke innan jag bestämde mig för att gå igenom vad som ska säljas av. Men när jag kikat igenom allt har jag noterat att blocket måste vara renoverat men efter det aldrig uppstartat.
Blocket står utan cylindrar med alla öppningar pluggade. När jag kikat närmare på och av det lilla man ser in i blocket så ser allt nytt ut inte ett spår av slitage på kam. Man ser tydligt att halvorna varit isär och är omtätade.

Nu är frågan huruvida man utan att öppna igen, kan se mer specifikt vad som gjorts. Har ingen som helst koll på vad gubben gjort med motorn.
Sist men inte minst, om jag skulle avyttra denna. Vad är en rimlig siffra?

Förutom motorn finns kylplåtarna, insug, toppar, cylindrar, fläkthus, generator, förgasare, värmekammare mm.

2

Jag vill inte vara taskig men
Jag brukar ge max en 500 ¨för ett block som inte är uppmätt
då snackar jag om 13-16 blocken
1200 är inga kamlager i  Om det är skader i alu så måste man borra för kamlager (2000kr) sen om ramlagerlägena är skadade så är det 15-1700 kr till
Man kan bara bygga en 1200 på sådant block så det är en liten marknad för sånana block om man inte skall orignal renovera
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Inte taskigt alls ICQ/ab
Tack f info. Inte ute efter att ”tjäna” ngt.
Jag har själv inte användning utav det.

4

Du har inget glapp i vevstakarna?

5

Inga glapp vad jag kan känna.
Ser även ut att sitta nya kolvbultsbussningar i vevstakarna.