1 Senaste redigerad av 25hpman (2014-07-27 21:40:12)

Är såna husvagnar ovanliga här i Sverige?
Är de eftersökta utomlands?

Min vana trogen kör jag småvägar o kom på en ny idé idag. Man ska ju köra vägar som sällan trafikeras...och vägar som leder till ett smalt sund med färja över, är det ju inte många som kör, eller hur? Egentligen bara ortsbefolkningen...och jag.  big_smile

Hittade en Eriba Familia från 1964 bakom en kåk, och min vana trogen, svängde jag in å tjötade lite...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

25hpman skrev:

Min vana trogen kör jag småvägar o kom på en ny idé idag. Man ska ju köra vägar som sällan trafikeras...och vägar som leder till ett smalt sund med färja över, är det ju inte många som kör, eller hur? Egentligen bara ortsbefolkningen...och jag.  ICQ/ag

Hittade en Eriba Familia från 1964 bakom en kåk, och min vana trogen, svängde jag in å tjötade lite...

Och åkte hem senare med en Eriba från -64 eller?????  Default/lol

3

Ingen dragkrok på bilen, o sen hade den stått avställd sen -03, så tyvärr fick jag lämna kvar den, men jag la ett bud på den.

4

25hpman skrev:

Ingen dragkrok på bilen, o sen hade den stått avställd sen -03, så tyvärr fick jag lämna kvar den, men jag la ett bud på den.

Default/lol  Default/lol  Default/lol

5

25hpman skrev:

Min vana trogen kör jag småvägar o kom på en ny idé idag. Man ska ju köra vägar som sällan trafikeras...och vägar som leder till ett smalt sund med färja över, är det ju inte många som kör, eller hur? Egentligen bara ortsbefolkningen...och jag.  ICQ/ag

Det är alltså modellen större än Puck.

Har nyligen köpt en Eriba Pan. Det är tydligen samma storlek på skalet som Familia, men inredningen är lite annorlunda utformad.
Eriba såldes mig veteligen inte nya här i sverige, utan de som letat sig hit är direktimport.

En perfekt vagn för den som tycker SMW är lite fantasilöst och rent utseendemässigt i mina ögon en snyggare vagn bakom en folkvagn.

Utomland har intresset för klassiska veteranhusvagnar vuxit enorm på senare år och det arrangeras mycket träffar. Även här i sverige arrangeras det husvagnsträffar.
Det finns även en klubb för folk med dessa böjelser, Campingveteranerna. Kolla http://www.kenneths.se/campingveteranerna/

Priserna på fina vagnar har dragit iväg, men fortfarande är det i mitt tycke humana pengar. En skaplig Eriba Pan/Familia ligger på 25-35000:- beroende på utrustning och skick.

Kolla denna sajt för info om modeller etc:
http://www.bugpuck.be/en/eriba-caravans/eriba.htm

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

6

Riktigt cool faktiskt....har du blivit bekväm och skall ha den själv,eller bara en bra affär? ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

7

Tack för infon. Vi får se hur det går.

8 Senaste redigerad av 25hpman (2011-08-16 07:26:03)

pompejus skrev:

Riktigt cool faktiskt....har du blivit bekväm och skall ha den själv,eller bara en bra affär? ICQ/ad

Nja, om den går att fixa till, så varför inte? Känns lite bättre än den fyra år nyare combi campen jag redan har. O husvagnens stil går ju perfekt ihop med splitskåpets. Samma stil på nosen...
Ska se om jag kan plocka ur bilderna ur min mobil bara...sladden är på avvägar.