1

Sitter och tittar på ett Weberinsug till en typ 1:a som fått en slags adapter påskruvat som är böjd och jag får
intrycket att det använts till en singel liggande Weber typ 45:a från ex.vis Volvo. har någon erfarenhet av detta
och hur det ev.fungerar i en typ 1 motor effektförlust?? eller annat positivt/negativt.

2

Bild?

3

Jag har aldrig sett ett sånt insug till typ1, men vet att de fanns till typ3 och skruvades direkt i topparna.

4

Jag är värdelös på detta med data och bilder men ska försöka förmå min son att bistå mig
med en bild under morgondagen som kanske klargör lite bättre den är ju demonterbar men
man är född nyfiken ännu mer nu när Stickan nämner att det kan ha suttit på en typ 3 motor.
Håll kollen under morrondan.

5

En viktig sak är att en dcoe skall vara vinklad mot hjulhuset(nålventilena stänger om den sitter bakåt)  för den skall funka bra sen måste den vara gummi upphängd för att slippa att det skummar i flotörhuset

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

De insug jag sett var riktade inåt mot mitten på motorn men det blir ju samma sak som du menar.

7

Var väl kanske fel av mig att kalla dom typ 1 insug det kanske inte ens är Weber insug heller
men som sagt nyfikenheten över hur dom använts med``kröken``och hur det fungerar kvarstår.

Post's attachments

Attachment icon insug 2.jpg 213.77 kb, 49 downloads since 2018-03-28