1

Hej på er! Jag håller på att renovera en splitbuss 56a. Skulle behöva lite plåt som jag saknar. Behöver hela A stolparna på båda sidor från golv till tak och nederdelen av skiljeplåten mellan hytten och lastutrymmet. Dom enda som verkar ha det är KlassicFab plåt (dom gröna plåtarna) Vart kan man beställa dom? Eller är det någon som vet någon annan tillverkare som kan ha dom delarna?

Tacksam för lite hjälp Marcus! ICQ/ab

2

vwsplitparts.com

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

3

http://www.customandcommercial.com/vw-s … ir_panels/

|o\/o|

4

vwsplitparts har inte grejerna hemma ICQ/ac  Har maila och frågat om det kommer hem men har inte fått nåt svar.
på customandcommercial.se hittar jag bara A-stolparna men kanske jag som är dålig att hitta

Har någon beställt hos nån av dom? Hur lång tid brukar det ta att få hem sakerna blir det dyr frakt?

5

Jag har köpt av splitparts. Tyckte det funkade bra. Men det tar en jädra tid om grejerna inte finns hemma. vi pratar inte månader, utan halvår om din beställning ligger fel i produktionen. Å andra sidan kan jag säga att den 3-delade b-stolpsatsen är ett klipp för 500;- köpte oxå nedre delen av mellaväggen o den har jag inte hittat någon annanstans.

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

6

Mackan1979 skrev:

vwsplitparts har inte grejerna hemma ICQ/ac  Har maila och frågat om det kommer hem men har inte fått nåt svar.
på customandcommercial.se hittar jag bara A-stolparna men kanske jag som är dålig att hitta

Har någon beställt hos nån av dom? Hur lång tid brukar det ta att få hem sakerna blir det dyr frakt?

Jag har beställt från customandcommercial och det gick jättebra. Mailade lite fram och tillbaka innan för att räta ut lite frågetecken och upplevde dom som väldigt snabba smidiga och tillmötesgående. Helt normal leveranstid på grejerna när jag väl beställde.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

7

Bokade plåtbitarna på vwsplitparts nu. Blev hela front plåten också plus golvet i lastutrymmet. Kunde ta upp till nio månader drygt ICQ/ac Ända fördelen är väl att man har en stund på sig att spara ihop slantarna ICQ/ab

8

Jag beställde allting av KF direkt, gick ett halvår snabbare..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

9

Jag gjorde en väldigt stor beställning så det slank inte egendom tyvärr.. Men det jämnar ut sig

10

Att det ska ta lika lång tid för dom att pressa fram dom där plåtarna som det tog för frugan att pressa fram grabben! Konstigt

11

Jag fick mitt på en månad från KF direkt. Då var dom
Tvungna att tillverka saker som inte fanns också. Riktigt bra! Splitparts hade väntetid på 6 månader... Sen fick man hoppas på att man fick det

12

Lyfter den här tråden igen för att se om vi kan dra några slutsatser, samt om det kommit in någon mer erfarenhet sen 2015/2016?

Har Klassic Fab fått till sin orderhantering, eller är det fortfarande samma strul? Jag är verkligen emot att handla från företag som inte ens kan sköta sin kundservice, men när detta företag har monopol, vad gör man?

"Mina" delar finns bara "in stock" hos klassicFab, de brittiska ÅF har inte mina delar hemma, då är frågan. Vilken väg ska man gå för bäst leveranstid och säkrast kundservice? Betala med paypal är väl kanske en no-brainer. Jag vill inte hålla på och jaga dem på telefon, det har jag inte energi till...

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

13

Jag beställde b-stolpar och lite andra småplåtar till min ’57 SC via mejlkontakt direkt med Gerson/KlassicFab i Columbia. Pröjsade med Paypal torsdag 8 mars och hade prylarna hemma i Borlänge måndag 19 mars. Funkade helt klockrent! Schyssta plåtar med bra passform. Så bara bra referenser från mig.

Han nämnde i mejlkonverastionen att de i framtiden kommer ha ett lager i Valencia Spanien så det ser ljust ut för oss som behöver en dos Columbianskt ibland :-)

14

Intressant att veta. Jag har haft kontakt med Custom and Commercial i tron om att det skulle gå snabbare. Men jag väntar fortfarande på att min order ska behandlas. Man blir ju lite fundersam över vilken väg som egentligen är bäst att gå? Man får sig en funderare... ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't