Kände en dag att jag behöver fan en traktorn sagt och gjort så kollade jag på traktorer på blocket ca 8675gånger per dag, men en kväll smsár en tjejkompis och säger att de ligger nog en sån där traktor jag ville ha på en köp å sälj sida på Facebook som hon är med i
Tog kontakt med säljaren men det va hanns far som skulle sälja då han sålt gården.
Det som såldes va en MF 135 1970 med en bergsjö helhydralisk lastare
Fick tag på säljaren dagen efter och åkte och tittade 2 dagar senare. Jädrans bra skick, så de va inte så mycket att fundera på så handslaget gjordes
ett par dagar senare levererade Bosse (vw nörd) traktorn här hemma.
Nu har det bytts olja och diselfilter sen har den bara tuffat på tills nu i vinter då ett nytt batteri fick köpas.
MEEEEN han hade ju en MF 188 4wd också som skulle säljas när han hade grusat klart uppfarten.. hmmmm köpa den med kanske.......
(Bilder kommer i inläggen nedan.)
Buss -60
I kontorsbåset brevid försäljaren jag pratar med så sitter en karl som ska byta in sin traktor utan lastaren. -DU kan köpa mina pallgafflar för samma pris om du vill säger han. Trodde de inte va sant men de va det, 2år gamla pallgafflar á 120cm på en gård 30min hemifrån
(men den köpte jag ihop med farsan då han behövde en traktorn också, för han hade ju aldrig ägt en traktorn nångång)
Ja de är väldigt varierande priser på 135orna men de verkar vara populära (de visste inte säljaren vi köpte av som tur va). Saknar servo på denna men de går ju att köpa om man skulle va sugen.
växellådan har låst sig precis lagom att jag står mitt på vägen där folk ska förbi. ¤Suck¤ Detta är ett välkänt problem på gamla MF dock så ska gå att peta ur den via oljepåfyllningshålet med en skruvmejsel. Men kommer ut en granne som vill hjälpa till att dra bort den från vägen. Drar fram den 5m med bilen, sen funkar växlarna igen