26 Senaste redigerad av Tristar (2018-01-16 19:47:34)

Hmm inte alls som mitt första intryck av bilen nu när kunde komma åt och titta på bilen på nära håll.

Mycket lappat, lagat och mycket sprickor i lacken.
En -68 med automat.

Post's attachments

vw-t34-1.jpg, 105.44 kb, 1200 x 900
vw-t34-1.jpg 105.44 kb, 45 downloads since 2018-01-16 

vw-t34-2.jpg, 74.88 kb, 1200 x 900
vw-t34-2.jpg 74.88 kb, 28 downloads since 2018-01-16 

vw-t34-3.jpg, 99.77 kb, 1200 x 900
vw-t34-3.jpg 99.77 kb, 32 downloads since 2018-01-16 

vw-t34-4.jpg, 46.89 kb, 1200 x 900
vw-t34-4.jpg 46.89 kb, 25 downloads since 2018-01-16 

vw-t34-6.jpg, 64.97 kb, 1200 x 900
vw-t34-6.jpg 64.97 kb, 25 downloads since 2018-01-16 

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

27

Nu är jakten på G.
Fick precis tag i ägaren till denna.

Post's attachments

vw-t34-7.jpg, 112.74 kb, 1200 x 900
vw-t34-7.jpg 112.74 kb, 34 downloads since 2018-01-16 

vw-t34-8.jpg, 136.15 kb, 1200 x 1041
vw-t34-8.jpg 136.15 kb, 32 downloads since 2018-01-16 

vw-t34-9.jpg, 139.65 kb, 1200 x 900
vw-t34-9.jpg 139.65 kb, 32 downloads since 2018-01-16 

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

28

Har lite bilder på mobilen . har alldrig lyckats med att lägga upp bilder här .Skall göra ett försök så får vi se om jag lyckas .

utsende mässigt så skiljer det inte så jätte mycket mellan årsmodelerna . dom tidiga har tex guld färgad sarg innne i nstrumenten medans dom "nyare " har silverfärgat .knapparna till belysning skljer sig oxå .

29

robban_71 skrev:

Har lite bilder på mobilen . har alldrig lyckats med att lägga upp bilder här .Skall göra ett försök så får vi se om jag lyckas .

utsende mässigt så skiljer det inte så jätte mycket mellan årsmodelerna . dom tidiga har tex guld färgad sarg innne i nstrumenten medans dom "nyare " har silverfärgat .knapparna till belysning skljer sig oxå .

Dom tidiga har samma storlek på hastighetsmätaren som dom övriga instrumenten

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1200-59
vw 1300-66 cab
vw gipsy-90 nr 711

30 Senaste redigerad av Bensans (2018-01-17 10:06:37)

Köp, men kolla rosten NOGA, dom rostar kopiöst, inget rostskydd från fabrik. En del konstiga konstruktioner med 2-3 plåtar vikta om varandra med lustiga fack som följd där fukten bor. ICQ/ac
Tillverkades endast 42 505 st under 1961 till 1969, enligt " The Samba " finns det ca 600 körbara kvar i världen. Exporterades aldrig till USA officiellt.

Klart bilen är snygg, håller precis på att slutföra renoveringen av min -65. Men mycket dyra delar till det som är spc. till Typ34. Drivlina mm är i princip samma som typ 3.
Lycka till ICQ/ab  ICQ/ab

31

Hmm jag har legat och slickat mina sår hela natten efter besvikelsen på den röda.
Jag var så övertygad om att den var i bra skick.

Nu är jag dock påläst om den FULA modellen så jag vet vad jag letar efter.

Har fått tips om två i Sverige som är till salu men väntar på bilder, har inget större hopp om
att det är DEN bilen jag letar efter för dyra eller för dåliga, men plötsligt händer det.

Den guldfärgade T34 säljaren håller jag på att mailar med.
Problemet är att säljaren har inget större intresse om att sälja verkar det som.
Svårt att få tydliga svar från honom så jag har svårt att få förtroende för honom.
I vanliga fall litar jag på magkänslan och köper osett 9,9 av 10 fall men denna säljaren litar jag inte på tyvärr.

Vi har dock bara 90 mil mellan oss så jag tittar på att ta tåg och några hotellövernattningar för att titta på bilen.
Men jag gillar inte resa rundor för att köpa en gammal bil.

Jaja det blir en sömnlös natt till.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

32

Klart Du ska ha en T34!! De är ju så fula att de är snygga!  Default/lol

Som sagt tidigare så är rosten helt klart fienden nummer 1, men personligen skulle jag ändå föredra den röda framför den guldfärgade utifrån vad jag ser på bilderna.... den röda ser komplett och korrekt ut, med hyfsad inredning och krom, och med ett seriöst tröskeljobb så skulle det  kunna bli en helt OK bil. Den guldfärgade däremot verkar ihopplockad av det som låg närmast (exempel: generatorn är helt fel, det ska vara en helt vanlig typ 3 generator där och den är inte ens svår att hitta), och där finns mycket som inte är korrekt bara utifrån de här bilderna; alla 4 lyktsargar fram, ljus/torkarströmbrytare, instrumentet till höger om hastighetsmätaren, askkoppen i radiohålet, växelspaksknoppen, all klädsel invändigt, invändig isolering på inre motorluckan saknas, och så vidare. Det kan vara ganska svårt att hitta T34-specifika delar, så eftersträvar man ett originalnära skick så kan det vara en del letande innan den guldfärgade är i ett sånt skick. Men, det här är ju bara min syn på det och Du måste såklart följa dina egna idéer!  ICQ/ab

Lycka till!
MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 2 Pick-Up 1980, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

33

Tristar skrev:
kisavw skrev:

Du kan vidarbefodra info till mig så hittar vi på ngt roligt istället  ICQ/af

Är det mej eller bilen du är ute efter haha?

Nja jag är ju sugen på t34 tänkte mer vi kunde gjort byteshandel.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
Porsche 914 1970.

34

robban_71 skrev:

Har lite bilder på mobilen . har alldrig lyckats med att lägga upp bilder här .Skall göra ett försök så får vi se om jag lyckas .

utsende mässigt så skiljer det inte så jätte mycket mellan årsmodelerna . dom tidiga har tex guld färgad sarg innne i nstrumenten medans dom "nyare " har silverfärgat .knapparna till belysning skljer sig oxå .

Maila över bilderna till mej så kan jag lägga upp de här om du vill.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

35

Bensans skrev:

Köp, men kolla rosten NOGA, dom rostar kopiöst, inget rostskydd från fabrik. En del konstiga konstruktioner med 2-3 plåtar vikta om varandra med lustiga fack som följd där fukten bor. ICQ/ac
Tillverkades endast 42 505 st under 1961 till 1969, enligt " The Samba " finns det ca 600 körbara kvar i världen. Exporterades aldrig till USA officiellt.

Klart bilen är snygg, håller precis på att slutföra renoveringen av min -65. Men mycket dyra delar till det som är spc. till Typ34. Drivlina mm är i princip samma som typ 3.
Lycka till ICQ/ab  ICQ/ab

Jo nog rostar de allt.
Arr har alla en T34 utom jag?
Var är bilderna på din?

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

36

Hella skrev:

Klart Du ska ha en T34!! De är ju så fula att de är snygga!  Default/lol

Som sagt tidigare så är rosten helt klart fienden nummer 1, men personligen skulle jag ändå föredra den röda framför den guldfärgade utifrån vad jag ser på bilderna.... den röda ser komplett och korrekt ut, med hyfsad inredning och krom, och med ett seriöst tröskeljobb så skulle det  kunna bli en helt OK bil. Den guldfärgade däremot verkar ihopplockad av det som låg närmast (exempel: generatorn är helt fel, det ska vara en helt vanlig typ 3 generator där och den är inte ens svår att hitta), och där finns mycket som inte är korrekt bara utifrån de här bilderna; alla 4 lyktsargar fram, ljus/torkarströmbrytare, instrumentet till höger om hastighetsmätaren, askkoppen i radiohålet, växelspaksknoppen, all klädsel invändigt, invändig isolering på inre motorluckan saknas, och så vidare. Det kan vara ganska svårt att hitta T34-specifika delar, så eftersträvar man ett originalnära skick så kan det vara en del letande innan den guldfärgade är i ett sånt skick. Men, det här är ju bara min syn på det och Du måste såklart följa dina egna idéer!  ICQ/ab

Lycka till!
MVH: Hella

Ja vilka bilar rostar inte.
Guldfärgade går bort, nu svarar han inte alls på mail.

Men den röda är ett väldigt osäkert kort.
Det kan dölja sig mycket under den fina lacken.
Det är tyvärr inte bara trösklarna som är dåliga.
Dörren ser inte trevlig ut. Tröskel och bottenplatta är hopsvetsade.
Men den har mycket + med.

Post's attachments

vw-t34-7.jpg, 47.6 kb, 1200 x 900
vw-t34-7.jpg 47.6 kb, 24 downloads since 2018-01-19 

vw-t34-8.jpg, 77.54 kb, 1200 x 900
vw-t34-8.jpg 77.54 kb, 24 downloads since 2018-01-19 

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

37

kisavw skrev:
Tristar skrev:
kisavw skrev:

Du kan vidarbefodra info till mig så hittar vi på ngt roligt istället  ICQ/af

Är det mej eller bilen du är ute efter haha?

Nja jag är ju sugen på t34 tänkte mer vi kunde gjort byteshandel.

Phuu då känner jag mej lugn igen, trodde du var ute efter min kropp ett tag.
Nära jag tryckte på #metoo knappen.

Jag misstänker den har mycket lagningar bakom mycket mycket spackel.
Jag ska ta med en svag magnet och känna över hela bilen.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

38

Tristar skrev:
kisavw skrev:
Tristar skrev:

Är det mej eller bilen du är ute efter haha?

Nja jag är ju sugen på t34 tänkte mer vi kunde gjort byteshandel.

Phuu då känner jag mej lugn igen, trodde du var ute efter min kropp ett tag.
Nära jag tryckte på #metoo knappen.

Jag misstänker den har mycket lagningar bakom mycket mycket spackel.
Jag ska ta med en svag magnet och känna över hela bilen.

Låter som en god ide med magneten ! Annars om priset är rätt så kanske man kan leva med
och köra den som den är . Och samtidigt jaga fram ngn annan under tiden.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
Porsche 914 1970.

39

När det gäller den röda är frågan vad du tänkt göra med den och vad den kostar. Accepterar du nuvarande skick och priset är bra så köp den. Har du tänkt renovera den kan det vara bra att räkna lite på tid och kostnader. Börjar man riva i rost eller dåliga lagningar brukar det sluta i en helrenovering.

I dagens haussade marknad för luftkylda brukar halvbra bilar vara rätt dyra.

40

kisavw skrev:
Tristar skrev:
kisavw skrev:

Nja jag är ju sugen på t34 tänkte mer vi kunde gjort byteshandel.

Phuu då känner jag mej lugn igen, trodde du var ute efter min kropp ett tag.
Nära jag tryckte på #metoo knappen.

Jag misstänker den har mycket lagningar bakom mycket mycket spackel.
Jag ska ta med en svag magnet och känna över hela bilen.

Låter som en god ide med magneten ! Annars om priset är rätt så kanske man kan leva med
och köra den som den är . Och samtidigt jaga fram ngn annan under tiden.

Jag ska kolla över bilen med magnet jag vill veta vad jag köper och inte känna mej lurad i efterhand.
Är det dåliga lagningar på begränsad yta är det inga problem men är hela bilen lappad och lagad är det inget kul.
Jadu vad är rätt pris, jag har ingen aning vad de brukar kosta.

Utan ha minsta koll så magkänslan säger 200000:- för en riktig fin körbar bil.
Bes och körbar 100000-150000:-
Objekt mellan 30-80000:-

Ni som som har tittat på dessa fula bilarna under längre tid än en vecka vet mer vad de brukar kosta.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

41 Senaste redigerad av Tristar (2018-01-19 15:18:40)

HenrikL skrev:

När det gäller den röda är frågan vad du tänkt göra med den och vad den kostar. Accepterar du nuvarande skick och priset är bra så köp den. Har du tänkt renovera den kan det vara bra att räkna lite på tid och kostnader. Börjar man riva i rost eller dåliga lagningar brukar det sluta i en helrenovering.

I dagens haussade marknad för luftkylda brukar halvbra bilar vara rätt dyra.

När jag såg den röda första gången så var tanken bara att använda bilen och njuta av den, den såg riktigt fin ut.
När jag såg den andra gången på närmare håll, så nej inget för mej.

Nu när det gått några dagar så jo jag ska ge den röda en chans till och titta lite mer på den.
Den kostar 140000:- på prislappen sen vet jag inte än om det går att förhandla om priset.
140000:- hade jag betalt efter mitt första intryck men inte efter andra intrycket.
Än har prislappen ingen betydelse utan det måste vara rätt bil först.

Precis som du skriver så vet jag hur det är att börja riva i dåliga lagningar det blir bara mer och mer och där vill jag inte hamna.

Den guldiga begär han 160000:- för.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

42

Hallå
Blev det något köp av T 34 ICQ/an  ICQ/an

43

Bensans skrev:

Hallå
Blev det något köp av T 34 ICQ/an  ICQ/an

Jag har några kvar att titta på, hoppas få komma och titta på en nu i veckan.
Den röda har jag lagt bud på men än är vi en bit ifrån varandra.
Jag vill åtgärda det värsta som är dåligt på bilen och sådant kostar pengar, säljaren tycker det bara är att köra med bilen.
Så han ser inte att det behövs läggas pengar på bilen.
Visst har han rätt, men då är det inte rätt bil för mig.
Jag hoppas kunna bli ägare till en T34 inom snar framtid.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

44

Tristar skrev:
Bensans skrev:

Hallå
Blev det något köp av T 34 ICQ/an  ICQ/an

Jag har några kvar att titta på, hoppas få komma och titta på en nu i veckan.
Den röda har jag lagt bud på men än är vi en bit ifrån varandra.
Jag vill åtgärda det värsta som är dåligt på bilen och sådant kostar pengar, säljaren tycker det bara är att köra med bilen.
Så han ser inte att det behövs läggas pengar på bilen.
Visst har han rätt, men då är det inte rätt bil för mig.
Jag hoppas kunna bli ägare till en T34 inom snar framtid.

Jag är opartisk i målet men vad jag kan se av den röda och vad du tycker om rost ska du inte köpa den! jag lovar att där är ful lagat för länge sedan och är hur mycket jobb som helst.....  börja slipa i den trösklen så kommer det sluta med byte av hela minst..  bara mina 50 cent ICQ/af   lycka till!

Ghia cab 64  vw pickis 61 vw pickis 70  vw buss 59 ``fejklyxen´´

45

Tyvärr är det nog så att Ghia64 har rätt beträffande tidigare rostlagningar.

46 Senaste redigerad av Tristar (2018-03-21 18:12:41)

Ghia64 skrev:
Tristar skrev:
Bensans skrev:

Hallå
Blev det något köp av T 34 ICQ/an  ICQ/an

Jag har några kvar att titta på, hoppas få komma och titta på en nu i veckan.
Den röda har jag lagt bud på men än är vi en bit ifrån varandra.
Jag vill åtgärda det värsta som är dåligt på bilen och sådant kostar pengar, säljaren tycker det bara är att köra med bilen.
Så han ser inte att det behövs läggas pengar på bilen.
Visst har han rätt, men då är det inte rätt bil för mig.
Jag hoppas kunna bli ägare till en T34 inom snar framtid.

Jag är opartisk i målet men vad jag kan se av den röda och vad du tycker om rost ska du inte köpa den! jag lovar att där är ful lagat för länge sedan och är hur mycket jobb som helst.....  börja slipa i den trösklen så kommer det sluta med byte av hela minst..  bara mina 50 cent ICQ/af   lycka till!

Jo tack jag vet hur illa det oftast är. Rosten tar aldrig slut.
Men tanke var OM jag får den för i mitt tycke rätt pris så kan jag kosta på den två nya trösklar och omlack under listen.
Den är väldigt komplett, orörd och ser väldigt trevlig ut.
Så med två nya trösklar och lite färg blir det en trevlig vardagsbil under letandet efter den rätta.
Som sagt, för bara två månader sen ville jag inte ta i en sådan bil med tång ens.
Nu börjar jag gilla modellen men har aldrig haft tillfälle att köra en på riktigt än.
Jag har hittat en hel del T34 men än ingen som har känts RÄTT än.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

47

Bensans skrev:

Tyvärr är det nog så att Ghia64 har rätt beträffande tidigare rostlagningar.

Visst har han rätt, det är sällsynt med bara ett rost hål, de kommer gärna o flock de rackarna.
Måste varit en biltillverkare som uppfann rost.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

48

Klart det var biltillverkare som uppfann rost, men vissa har patent på det. ICQ/ag

49

Jag köpte min t34:a för två år sen men har haft lite motorproblem och mycket annat på schemat så har tyvär inte blivit något åka än.
Men den jag köpte var ute på blocket för 70000kr
Men small upp till 140000kr bara efter någon dag för det var så många som var intresserade.
Den var till salu utanför halmstad och vi har stuga där så jag åkte dit för att titta på den.
Den är i samma skick som den röda om inte sämre?
Men jag sa att några 140 får du inte av mig och vi höll kontakten mest för att jag tyckte det var intressant o kul.
Men efter någon månad och 1000 Mail till intresserade så frågade han om jag fortfarande var intresserad.
Och visst var jag det för de 70 han annonserade för även att man såg mycket spackel under färgen och jag tog med magnet men testade bara på ett ställe för jag ville ha bilen så då struntade jag i spacklet och köpte med hjärtat.
Kanske inte det smartaste men jag har nog aldrig sett någon till salu så jag slog till.
Och han var så trött på alla som mailade om bilder så han sa bara kom o hämta den för utannonserat pris så det gjorde jag

50

Testar med bild med.
Var länge sen man var på hemsidan här och la upp bilder.
http://forumbilder.se/H7QA9/a6a4cb26-4a8c-4270-8aec-1bb469b57f6a.jpeg
http://forumbilder.se/H7QA9/fc9ec6fc-7c2c-43b0-8a60-ce9f74790728.jpeg