Jag tänkte att jag skulle ta itu med mitt avstannade rostlagningsprojekt den här helgen och idag började jag med att rensa från grejer som samlats på golvet under pickupen, steg två är att försöka rekapitulera.
Läst i en gammal tråd där jag försökt reda ut samma sak, men pga döda länkar och dåligt minne, så drar jag igång en ny tråd. Jag hade även lite bilder från Bengt i Sala, men de verkar vara borta sen länge, åtminstone hittar jag dem inte nu.
Problemet är att jag beställt grejer från Classic i god tro om att jag ska kunna använda dem i mitt projekt, men när jag kommer till den inre delen av B-stolpen får jag inte ihop det. Hur jag än vrider och vänder på bitarna och argumenten så stämmer det inte. Jag kan välja mellan att bocka till de bitar jag har och lappa med vanlig slät plåt där det eventuellt behövs, eller beställa nya bitar så att det passar rakt av. Problemet är att jag ännu inte hittat några specifika delar för b-stolpens inre del hos enkelhyttspickup. För den yttre delen finns det, men inte för den inre.
Såhär ser det ut (notera "försänkningen" (under smutsen) i mitten av b-stolpen, den har jag inte sett hos någon eftermarknadsdel):![]()
Den här delen skulle ju gå att använda, den är märkt "vänster" (detta är högersidan).![]()
Bäst av allt skulle vara en sprängskiss, men det verkar svårare att uppbringa än andra bussrenoverares renoveringsbilder. Men inte heller med dessa till hjälp blir jag klok. Jag börjar mer och mer tro att jag köpt fel delar, men jag hittar å andra sidan inga rätt delar.
Jag börjar därför försiktigt denna helg genom att posta här för att se om det finns någon att bolla tankar med, så får vi se vad jag bestämmer mig för när jag väl ska skrida till verket. Frustrerande med tappade sugar och nu när jag fick återbesöka problemet insåg jag varför jag tappat sugen i första taget.