1 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-03-03 13:14:47)

Försökte montera länkarmarna idag.
och på ena sidan gick det bra med lite övertalning genom att vicka på dem.

Andra sidan går de in en bit sen säger det klonk.
Undre länkarmen går i efter klonket om man knackar löst på den med en hammare.

Övre länkarmen vill INTE alls!!
Den går in i undre hålet dock, efter lite försiktig knackning.

Jag har provat med och utan fjädrar i, och olika länkarmar

Nån som känner ingen  problematiken?

Post's attachments

IMG_8817b (Medium).JPG, 156.62 kb, 768 x 900
IMG_8817b (Medium).JPG 156.62 kb, 127 downloads since 2018-03-03 

"ljushuvud"

2

Det sitter ju en inre lagring innanför nållagret. Det är vad jag förstått någon sorts glidlager.
Kan det vara så att den ogillade värmen när du svetsade tornet?

Bubbla -62

3

GB63VW62 skrev:

Det sitter ju en inre lagring innanför nållagret. Det är vad jag förstått någon sorts glidlager.

Det var så innan jag svetsade tornet, och undre har ju samma symptom fast den kryper in om man knackar försiktigt på den.

Tänkte jag satt nått snett när jag kortade axeln , så jag provade utan fjäder men samma resultat.

Tittar man i änden ser de ju ut som den är lagrad i nån slags bakelit är det verkligen nållager i den?

"ljushuvud"

4

Mr 56 skrev:
GB63VW62 skrev:

Det var så innan jag svetsade tornet, och undre har ju samma symptom fast den kryper in om man knackar försiktigt på den.

Tänkte jag satt nått snett när jag kortade axeln , så jag provade utan fjäder men samma resultat.

Tittar man i änden ser de ju ut som den är lagrad i nån slags bakelit är det verkligen nållager i den?

Nej det är inget nållager. Bakelit eller något liknande ska det vara tror jag. Är nog mest en styrning.
Stämmer avståndet med att det kan vara inre lagringen? Kanske slipa länkarmen lite konisk så att den styr in i lagringen?

Bubbla -62

5

Har funderat på det , men jag ska lyft av karossen (snart).
Sen kan jag lossa framvagnen och titta ner i hålet på ett lättare sätt.

"ljushuvud"