1

Tänkte öka effekten lite i en 1500cc .
Konsept 88mm cylindrar tjockväggade, portade enkelportstoppar, höjd komprision . En dubbel mittmonterad weber.
Vad för kam hade ni valt, orginal? Flödesmäta sedan välja kam?
Vissa grejer har jag.

2

Kanske std-kam med 1,25-vippor..

3

Funderar på det Stickan. Topparna blir lite  portade ,  tillsnyggade förbränningsrumm och tre vinklade säten, ventiler.
Gör det nytta att byta kam? Troligtvis bättre med orginal som du föreslår. Ingen annan som har synpunkter?

4

Ingen minns en fegis! w130 minst. Körbarhet e överskattat!!

5

Jag byggde en enkelport 1641 för ca tio år sen med en 310graders kam och en weber dcn i mitten. Vad man skall tänka på är att insuget måste ha separata rör höger och vänster annars får man en helvetes flatspot. Dagens insug har en plenumkammare under förgasaren som ökar soppaförbrukning och ger en stor flatspot vid gaspådrag. Motorn bromsades med en Holley Bugspray till 70hk. Efter det bytte jag till Webern och fick mycket bättre gasrespons och mer hk. Utväxlade vippor på en originaltopp är i mina ögon overkill då dom små ventilerna vid rätt låga lyft inte flödar mer med högre lyft. Det är enkelportskanalen som bromsar flödet. Satsa hellre på en kam som lyfter runt 11mm med originalvippor och få en motor som drar hårt upp tills kanalen bromsar upp flödet.

6

Om man skulle välja vassare kam, vilken? ENGLE W-120/100 eller scat c35?

7

Jag skulle välja engle 120 så får du bra lyft och klarar dig med uppschimsade enkla hårda fjädrar.

8

Någon som har en ENGLE W 120 kam till salu?

9

Custom Speedparts i hyllinge. Glöm inte nya lyftare också.