Finns det någon folka klubb eller gemensamhet kring folka på Gotland
Ingen klubb, men ett gäng entusiaster finns det.
Brukar köra fika första tisdagen i månaden kl 18 på något skönt fik. Ofta Norrgatt vintertid.
Jag ska "driva runt" med buss på Öjn under en veckas tid i sommar samtidigt som Almedalsveckan pågår. Frun ska arbeta där så jag tar semestah
Kanske gruppera på någon strand om det finns flera VW´sar där?
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
4 2017-04-11 14:38:57 Senaste redigerad av Perra (2017-04-11 14:42:06)
På sommaren så brukar vi fika lite fler gånger än bara första tisdagen i varje månad. Det brukar bli typ varannan vecka . Almedalsveckan är V 27 och det borde innebära att det är fika den 4 juli då. Jag skulle tippa på att vi samlas kl.18:00 vid Österport för vidare cruising till nåt fin på ön.
Håll koll på tråden "Folkafika på Gotland".
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar
Finns det intresse att starta en klubb på gotland? I anslutning eller i närheten av stånga? Klubblokal med möjlighet att skruva? Pm:a om intresse finns så skall jag försöka jaga tag i en lokal.
Jag har lagt fram frågan bland VW-folk här men det verkar vara väldigt lågt intresse till att bilda någon "klubb/förening" igen. Det positiva med en registrerad klubb/förening tycker jag är att man kan äska pengar från regionen samt på andra sätt ( till exempel studiecirklar) samla ihop pengar som man sen kan använda till roliga aktiviteter ( cruising, grillning, bowling, hyra meklokal...) för de som är medlemmar. Visst kräver det en del jobb ( styrelse med protokollförda möten) men det är ju en bagatell att få till.
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar