Har en 64 bubbla med en 1200 motor.
Vad behövs för att montera en 1300 eller 1500 motor i den?
bara kasta in
Ha koll på vilket svänghjul som sitter på Om det är 12v måste man slipa ur växellådan så svänghjulet går fritt
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Hvis din 1200 er bra, kjøp en 83mm bigbore sats. Ger 1385 kubik, och uppåt 25% høgre effekt
vill du byta (upp dig
) till 13/15/1600 och 12 volt måste du byta startmotor
och stödlagringen, olika diameter på axeln
som sagt, lite måste tas ur i växellådan, finns tipstråd
annars passar 6 volt svänghjul ev. (?) på senare motorer/vevar, osäker på packning/o-ring
med en big bore-sats
får du 1641 cc, med dubbelportstoppar och schysst kompression,
kanske 9:1, har du säkert ytterligare 25% till!
(från vad . . ?
)
it would burn off both of your ears . . . "
(åker typ 1 -65:a med 12 V o original 1600:a, kupévärmare på, strax är det dax!!
)
. . . undrar om teamseven kollat här . . .?
it would burn off both of your ears . . . "
vill du byta (upp dig
) till 13/15/1600 och 12 volt måste du byta startmotor
och stödlagringen, olika diameter på axelnsom sagt, lite måste tas ur i växellådan, finns tipstråd
annars passar 6 volt svänghjul ev. (?) på senare motorer/vevar, osäker på packning/o-ring
med en big bore-sats
får du 1641 cc, med dubbelportstoppar och schysst kompression,
kanske 9:1, har du säkert ytterligare 25% till!![]()
(från vad . . ?)

6V svänghjul passar generellt lnte på senare vevar. Men det är ganska lätt att slipa ur lådan.
Sen är ju frågan om det är 6V eller 12V i bilen. Det bestämmer även vilken startmotor som är bäst. Om du kör med 12V svänghjulet så måste du även byta till en machande startmotor och startmotor bussning i lådan.
1641 rekomederas inte av dom flesta då den lille effektvinst storleken ger snabbt försvinner om/när cylindrarna tappar sin rundhet iom tunna väggar.
