Strax innan jul var jag på födelsedags kalas hos en kompis och han berättade om en buss som ser ut som min fast med mycket mer krom och öppningsbara rutor. Han hade sett den hos kunden som han jobbade åt och att den var till salu.
Köpte den osett och tanken var att jag skulle ta den som donatorbil. I slutet av januari fick jag hem den och såg direkt att det var en 68:a lyx och att den var höger styrd.
Tanken att använda den som donatorbil skrotades direkt .

Den är inte komplett och tyvärr är alla instrument borta och det blir säkert inte lätt att hitta till en 68:a höger styrd men vi får se.
Förra veckan var jag hos gamla ägaren och berättade att jag skulle vilja renovera den och att jag behöver ett köpkontrakt för senare ursprungskontroll. Inget problem sa han.
Frågade om han visste nåt om stötfångare vart dom tog vägen typ. Han skrattade och sa att dom ligger i hans hylla och att jag kan köpa dom om jag vill. Visst ville jag det för dom är svåra att hitta!

Bussen ska rulla igen den saken är klar men det komma dröjer ett tag. Först måste min gröna blir klar och under tiden letar jag delar.