Nu börjar man se en viss förändring!
...
Snyggt!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Nice.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Snyggt! Man kanske skulle offra skyporten för en dylik 
Ja varför inte! Jag är sugen på ett till.
Nu händer det grejer!!
Ny lack på gång eller hur?
Ta bort dom fula hål för strålkastar rengöringen.
Japp, hålen ryker när ändå svetsen är framme.
själv tycker jag att hålen kan var kvar och att man kan leta fram ett par friska horn med spolare för strålkastarna, var väl bara svenska bay som hade sån utrustning? så ganska coolt i alla fall...
Jag tycker att hornen får dom att se mycket ballare ut!
Sakta men säkert börjar det hoppa dit ny plåt och ny färg på pärlan? Hade hoppats på att få den färdig innan jul så man kunde börja med inredning och framförallt ljudanläggningen som står och väntar på att få dunka!
Härligt!
Blir det bussåka på vårträffen?
Shit! Det är ju jag som arrangerar.
Hade jag nästan glömt bort....
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Japp, det blir bussåka, och förhoppningsvis ett sjuhelvetes dunkadunka! Får väl försöka få med gumman så kan ju hon åka i hebben, det blir ju samma kulör på bussen
Mmm
Håller tummarna för lite mer färg imorgon.
En subarumotor i den här och säsongen är räddad!
Blir lite väl fint!
Kungligt..! 
late,
in love,
and a little drunk..
I mä subba barra!
70 2018-02-16 06:42:12 Senaste redigerad av michaelth (2018-02-16 06:43:18)
Subaru konvertering är gött. . Men inte något man bara kastar i lite kvickt..om du nu inte hittar ett "kit" som redan varit monterat i en bay...stor skillnad på att montera en turbomaskin jämfört med en tex 2.0-2,5 maskin.. Sexona är ju mer jobb med..
Jobbar du som lackerare? Eller har "bara" bra anknytning...?
Om lagligt med subbamaskin är det en hel del jobb med Sfro. Växellåda bromsar osv..
Säger inte att du skall strunta i subba spåret men det är mycket jobb.. Har själv2,5 subba motor som skall i min buss och troligen en 2,2 i min cabbe längre fram. Men det dröjer...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jag räknar med att jag är färdig med konverteringen efter helgen, nävars! Var uppe och köpte mig en motor med sprut och adapter i söndags, tänkte att jag skulle köra en funktionskontroll imorgon innan man öppnar plånboken. Bilen är nybesiktigad så jag har ju 2 år på mig
Sportlovsbilen är hemma!!
Någon som vet hur många hästkrafter som krävs för att få framhjulen att dingla i luften??
Någon som vet hur många hästkrafter som krävs för att få framhjulen att dingla i luften??
ca 200.... ? (se till att ha nackstöd, -hade inte jag..)

Beror iofs hur lätt den är i fronten också.