Det största felet här är nog att generatorns remskiva sitter alldeles för långt ut? Den ska sitta nästa kloss till generatorn och på din bild ser det ut som du har en spalt på 10mm mellan generator och skiva.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Det största felet här är nog att generatorns remskiva sitter alldeles för långt ut? Den ska sitta nästa kloss till generatorn och på din bild ser det ut som du har en spalt på 10mm mellan generator och skiva.
Remskivan är pressad i bott så de går inte mer. Finns de olika utföranden på remskivan?
Pulver is da shit!
Remskivan är monterad åt fel håll.
Remskivan är monterad åt fel håll.
Vevens?
Pulver is da shit!
Den övre remskivan är delad.
Den halvan med uttaget i skall sitta ytterst.
Ta isär och montera i omvänd ordning.
Lycka till.
Varför är det monterat sådär med dem där urtagen på min 62:a och alla bilder jag hittar på likadana generatorer? Men jag får väl testa när jag kommer hem.
Pulver is da shit!
Det finns olika remskivor.
det ser ut som du har en distans emellan generator o remskiva av någon anledning..
antingen fel remskiva eller felmonterat, kolla i din verkstadshandbok så ser du hur det ska vara.
75:a Late bay Westfalia
Måste vara en 6volts remskiva för det går bara inte o vrida på den.
Pulver is da shit!
Remskivan är från en 6volt 34hkmotor som förlänger en 6volt generator till 12volts längd. Du skall ha en remskiva som lämnar ca 4-5mm mellan generatorn och skivan. Låsningsspåren skall vara vända mot generatorhuset för att kunna låsa skivan när man spänner remmen. Ja det finns olika remskivor pga det finns en mängd olika motorer och generatorer.
Passar denna?
http://www.classicvw.se/remskiva-genera … ts_id/2949
Pulver is da shit!