1

Har en 71:as 1600:a motor med en 34 förgasare som jag håller på och fräschar upp. Skulle behöva lite goda råd om luftburken..!

Vad skulle ni kunniga föredra i mitt fall; Oljefylld luftrenare eller pappersfilterrenare? För- och nackdelar?

Känns ju spontant lite bängligt och smutsigt med oljefylld luftrenare men kanske fungerar bra om man servar regelbundet?

T2 Transporter Pick-up EH -78
T2 Kleinbus -75

2

Oljeluftrenaren fungerar mycket bra.
Anders

3

Pappersluftrenaren som satt sista åren (-73 ?) kör jag med, mest för att den känns modern.
Passar dock inte under huven på alla årsmodeller....

4

Fungerar lika bra båda två, men den med pappersfiltret är ju lättare att underhålla. Men det fanns väl en anledning att VW bytte då när AD-motorerna kom i 1303-tjockbubblorna. Ja det var väl omkring de legendariska året 1973. Då även "Billion Dollar Baby" och "The Dark Side of the Moon" gavs ut, för att nu nämna något i detta ämne ovidkommande.. ICQ/af
I båda fallen går vevhusventilationen upp i luftrenaren, att tänka på om man planerar att sätta dit en sådan där "kromad snusdosa" alltså en sådan där customluftrenare.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."