Då har man fått lite mer gjort på buss skrället. Värme mekanismen satt fastrostad som
det gör på nästan alla bussar. Men min släppte nästan direkt med varmluftspistol.
Röret har en funktion så man kan välja om man vill ha luften vid golvet eller på
rutorna. Det inre spjället som stänger när man öppnar vredet har en fjäder
som rostar av.
Den monterades säkert innan man satt på nästa sektion, och då är det ingen
konst. Men när den ska monteras långt ner blir det svårt som fasiken, men
till slut satt den på plats och fungerade.
27750661_1081231038686578_6196822929680654750_n by flat4sprintstar, on Flickr
27459349_1081335705342778_2167051818221310384_n by flat4sprintstar, on Flickr
Inre support plåt upplagad.
27459606_1081231035353245_888294234841001061_n by flat4sprintstar, on Flickr
Support plåten och värmerören på plats och svetsat. Plåten är ingen lek att få dit, när bussarna byggdes
så satt dom den här plåten före fronten och då är det lätt. Många gånger när man renoverar bilar så
blir det helt tvärtemot.
Nu är cockpiten helt färdig rent plåtmässigt, känns förbaskat bra
Hade några timmar kvar av
dagen, så istället för att hoppa bak i lastutrymmet blev det en storstädning runt bussen. Nya tag
imorgon bitti
27332121_1081231032019912_5949466798877307585_n by flat4sprintstar, on Flickr
27336427_1081231042019911_941812080806542789_n by flat4sprintstar, on Flickr