Tänkte montera innerbackspegeln i -68an å upptäckte då att jag hade två olika speglar. Armarna var inte helt lika och olika struktur på speglens baksida. De kanske finns fler tillverkare?
Intressant tråd detta har en 68 ja med pickis.
Velvet green hur vanlig är den färgen tro?
Mvh / richard
höger eller vänsterstyrning kan vara orsaken
Jag har blivit med -68 pickup jag med, tillverkad september -67. Ska väl bli lastbil av den igen vad de lider 
80 2016-10-16 12:04:10 Senaste redigerad av umekille (2016-10-16 12:05:43)
fränt du måste bevara den häftiga radioantennen på den
den är ju coolast på hela pickisen 
Trevlig pickis.
Var rädd om inredningen, den blåa klädseln fanns bara på neptunblåa vagnar i början av 68, har jag för mig iaf.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Underbar pickup! Håller med Lasse om att du bör ta vara på klädseln, den är ju skitsnygg för att tala ren svenska.
Annars var backspeglarna lagom butala! Är de i matchande par? Svårt att se förardörrens.
Är det en original bredflakare, eller är det tillbyggt i efterhand?
Ball pickup hur som helst, blir väl bannlyst på forumet för avsaknad av fantasi, men jag tycker det är en klockren råvara för en ball sänkt patinerad bruksvagn! 
Tack Boys! Under all damm ser åtminstone stolarna ut att vara i bra skick, tyvärr saknas en dörrsida och den andra skulle behöva lite massage för att hitta formen igen.
Backspeglar att är i par och det är på gränsen att dörrens tunna plåt orkar hålla upå dom
Jag tror det breda flaket tillkommit senare men det ser seriöst gjort ut och det finns passande flaklämmar till som ligger på flaket
Eller fanns det fler varianter än westfalias bredflak?
Det är möjligt att det fanns andra, tex svenska, karosseribyggare utöver westfalia. Här kommer säkert någon (Demian?) och slår mig på fingrarna och berättar hur det ligger till.
En höger dörrsida i blått ligger högt upp på önskelistan nu förstår jag. Den borde dock vara samma för de tidiga bayarna trots att själva dörren skiljer sig på ett par punkter genom åren.
Det är möjligt att det fanns andra, tex svenska, karosseribyggare utöver westfalia. Här kommer säkert någon (Demian?) och slår mig på fingrarna och berättar hur det ligger till.
![]()
En höger dörrsida i blått ligger högt upp på önskelistan nu förstår jag. Den borde dock vara samma för de tidiga bayarna trots att själva dörren skiljer sig på ett par punkter genom åren.
Jo tack får se om jag varit snäll i år så tomten kommer med en, men man har väl misskött sig som vanligt
I annat fall får man köra på en nytillverkad dörrsida tills en original dyker upp, men har lite annat att göra fram tills dörrsidor är på tapeten 
86 2016-11-22 16:00:31 Senaste redigerad av Anna_B (2016-11-22 16:03:01)
Ryktet om kromlisten kommer från ett suddigt BF-minne anno dazumal då detta påpekades på en hardtop-westy årsmodell 68. Med andra ord ganska vaga belägg för det påståendet. På dörrsidan sitter det en kromlist en bra bit ner, som ska vara speciell för 68, mer minns jag inte.
Fråga
Gummilisten runt kanten på höger backspegel, är det 68 oyo?
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
88 2018-01-26 15:31:46 Senaste redigerad av Grubban (2018-01-26 15:33:56)
Skolbuss RHD
Köpte den för att kunna ta dom öppningsbara rutorna för mitt bay projekt men ner jag såg att det är en 68:a började jag tveka.
Det fattas lite delar och tyvärr är alla instrument borta. Rost på dom vanliga ställena dock full renoverbar.

Klockren ju. De e ju en -68 lyx, dom växer inte på träd här i Sverige.
Men den är inte svensk såld va?
Berätta gärna mer om bussen, intressant.
Visst är den svensk såld!
Är det nån som kan titta hur många det finns kvar? Intressant att den är högerstyrd tycker jag.
Jag vet ej så mycket om den, köpte den i Norrland men han som haft den innan köpte den i Skåne. Han hade stora planer men det blev aldrig av. Jag behöver ingen bay till och sälja den kanske eller byta den mot ett splitt projekt. Vi får se hur det blir, fin bay är det i alla fall. Regskylten ska jag få nästa vecka men den har ramlat ur registret.
Fick fram lite info

91 2018-01-28 20:03:47 Senaste redigerad av kee (2018-01-28 20:08:44)
Jag tycker den där bussen är riktigt häftig och udda och det vore synd att plocka delar från den.
Att den är högerstyrd har förmodligen med att den tillverkades som skolskjuts. Enklare för föraren att öppna dörren åt barnen om han kliver av på samma sida.
Jag kan byta mina ventilationsfönster rakt av mot den där bussen. 
Ett fynd. Rädda den.
it would burn off both of your ears . . . "
Något jag ser att vi ännu inte diskuterat i denna tråd är just de "nakna" instrumentbrädorna som verkar vara något av ett OYO för 68orna.
Nu var det länge sen jag satte mig med kalenderbitarböckerna, så mina kunskaper är något fnasiga, men jag har för mig det diskuterats att dessa bara satt på de allra tidigaste 68orna, stämmer det eller har jag fått det om bakfoten?
"Nakna/lackade" -brädan var väll bara i bussar som sålded till USA, de var därför jag frågade om den var svensksåld.
Men rätta mig om jag har fel.
I Finland tror jag att de oxå lackades då de generellt har snikspec på dina bilar, så det har nog inte med årsmodellen att göra. Vill minas att polarens dubbelhytt från 74’a har lackad bräda.
Hade en gång en svensksåld -68, den hade lackad bräda, och var även den högerstyrd.
Det är original på min det är ingen som har lackat den i efterhand.
Riktigt cool och ovanlig bil 
Fan ball o udda skrota inte ner den snälla rädda den 
Hittade den här texten på vwheritage om brädorna:
The 1970 model year saw more significant changes take place, the dashboard was no longer body coloured, and was now padded for all markets (previously it had been painted in everywhere except the US, who got padded dashes from the factory) and finished in black.
Martin A