1

Hur får man ut pilotlagret ur en typ4 vevaxel på bästa sätt?

Mats Karlsson, Vänersborg.
Kör numera hemmabyggd Super Seven.
http://www.matsgarage.com

2

Brukar ha en drag hammare för att få ut stödlagret i veven
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-01-23 21:01:40)

Om man fyller hålet med fett, och sen har en stång som passar hyfsat i hålet är det bara att slå till på stången och lagret kommer ut.

Man kan få fylla på fett några gånger.

Det går me den träplugg om man inte har nått i stål.
Funkar på Ford och Volvo så borde funka på VW, ford.

https://www.youtube.com/watch?v=2TBZH5R4Cno

https://www.youtube.com/watch?v=28bSl4r1kwQ

Min Vän Google säger man kan köra med bröd också :-)
https://www.youtube.com/watch?v=dfDV982g4XM

"ljushuvud"

4

Funkade bra med draghammaren, fick kapa till den minsta kroken lite men sen gick det bra. ICQ/ab
Ska ju inte sitta nåt lager i veven på en 914....nåt som killen som byggde min motor uppenbarligen inte vet om.

Mats Karlsson, Vänersborg.
Kör numera hemmabyggd Super Seven.
http://www.matsgarage.com