Tänker lägga body på insida skärmar på Ghian när det lider, just nu är det bara epoxygrund.
Kan man lägga body direkt på epoxyn och sen toplack eller skall epoxyn täckas på något först innan bodyn?
Epoxin är ju "tät" så det bör gå att lägga body direkt på. Antar att du lackar på body´n sen?!
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Det är så jag tänker, epoxi, body och topplack.
Funderar lite på hur mycket man kan göra innan jag svetsar tillbaka skärmarna.
Vill ju göra så mycket som möjligt innan när man kommer åt ordentligt men samtidigt kommer svetsningen riskera att bränna bort lite av body/färgen. Har heller ännu inte satt vilken färg jag skall ha på bilen.
Skall man göra som på Karmann werk så skall fronten svetsas på plats med gummitätlist mot frontskinnet och sedan lackeras efteråt, på gummilist och allt. Då blir det så originallikt som möjligt. 
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Att man lackade över gummit har jag koll på.
Det som känns lite krångligt är att man vill ju lacka så mycket som möjligt när skärmarna/fronten inte är monterat för när allt sitter på plats kommer man inte åt alla ytor riktigt ordentligt. Samtidigt skall bitarna svetsas på plats så ’brännskador’ kommer att uppstå kring områderna där man svetsar så bättring/lagning kommer att krävas... detta är kanske anledning till Ghiorna rostar så mycket, det är svårt att få till ett heltäckande rostskydd.