Jo när du köper droppade spindlar så är hålet för styrlederna större än mina orginal !
Min fråga är således från vilken årsmodell är det grövre tappar på styrlederna ???
Attitude is everything !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Styrleder
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jo när du köper droppade spindlar så är hålet för styrlederna större än mina orginal !
Min fråga är således från vilken årsmodell är det grövre tappar på styrlederna ???
Från 1968 om jag har fattat rätt. Jag har samma problem på min -67-platta men det borde bara vara att byta dem.
/Anders
Det är väl kultbult som har grövre dimension på tapparna än länkpinneframvagnarna har jag för mig...
Bytte till droppade spindlar på min 68.VART ochså tvungen att byta styrleder.Kan inte besvara din fråga men du kan få artnr på dalhems.311-415-812c Står pända ytter hö t1 68- hgänga.
Jag gissar på nyare än 68 dvs 69-
Ja min bil e ju en 68 så jag blev lite förundrad ... Men d e klart dom hade väl kvar av dom gamla lederna när dom byggde skiten 
Bytte till droppade spindlar på min 68.VART ochså tvungen att byta styrleder.Kan inte besvara din fråga men du kan få artnr på dalhems.311-415-812c Står pända ytter hö t1 68- hgänga.
Tackar !
hasse skrev:Bytte till droppade spindlar på min 68.VART ochså tvungen att byta styrleder.Kan inte besvara din fråga men du kan få artnr på dalhems.311-415-812c Står pända ytter hö t1 68- hgänga.
Tackar !
Alla droppade spindlar är borrade för den större konan.Även spindlarna till dom äldre framvagnarna -66.
Hej Sondis
Sen 68 och nyare är det den grova styrleden sen skilnad det på yttre hjullageret till större (+2mm)
/// Micke
Sondis skrev:Jo när du köper droppade spindlar så är hålet för styrlederna större än mina orginal !
Min fråga är således från vilken årsmodell är det grövre tappar på styrlederna ???Hej Sondis
Sen 68 och nyare är det den grova styrleden sen skilnad det på yttre hjullageret till större (+2mm)
/// Micke
Nej, dom inre hjullagren blev större.Dom yttre är samma som tidigare.
Sondis skrev:hasse skrev:Bytte till droppade spindlar på min 68.VART ochså tvungen att byta styrleder.Kan inte besvara din fråga men du kan få artnr på dalhems.311-415-812c Står pända ytter hö t1 68- hgänga.
Tackar !
Alla droppade spindlar är borrade för den större konan.Även spindlarna till dom äldre framvagnarna -66.
Nix, droppade spindlar till ledbult har den mindre konan. I alla fall mina CB för skivbromsar som jag har på min oval.
Aj fan! Då har man lärt sej nåt nytt idag åxå. 
på tal om det, finns muttrarna på de justerbara att köpa löst...
eller gummimanchetterna som är till de gamla med fettnippel?
Har några inkompletta med OK stag och tänkte slippa köpa nya...
på tal om det, finns muttrarna på de justerbara att köpa löst...
Det är tveksamt om man kan köpa muttrarna löst idag. Jag har själv en rejäl bunt med styrstag att ta ifrån.Dessa är dock inte åtkomliga förrän till våren..
johan_l skrev:på tal om det, finns muttrarna på de justerbara att köpa löst...
Det är tveksamt om man kan köpa muttrarna löst idag. Jag har själv en rejäl bunt med styrstag att ta ifrån.Dessa är dock inte åtkomliga förrän till våren..
Sjusst! Köper gärna en mutter av dig om du hittar en du inte behöver!
Jag har inte så bråttom då projektet har långt kvar, tror detta styrstag var NOS mitten 60-tal men saknar en mutter, skulle helst köra original splitstag men då är gummit upptorkat så då blir det en mix med vad jag hade liggandes...
stickan skrev:johan_l skrev:på tal om det, finns muttrarna på de justerbara att köpa löst...
Jag har inte så bråttom då projektet har långt kvar, tror detta styrstag var NOS mitten 60-tal men saknar en mutter, skulle helst köra original splitstag men då är gummit upptorkat så då blir det en mix med vad jag hade liggandes...
Jag har även nya P-ändar från tidigt 60-tal upp till tidigt 70-tal + några spindelbultsatser och ledbultsatser.Allt nytt i kartong.
johan_l skrev:stickan skrev:Det är tveksamt om man kan köpa muttrarna löst idag. Jag har själv en rejäl bunt med styrstag att ta ifrån.Dessa är dock inte åtkomliga förrän till våren..
Jag har inte så bråttom då projektet har långt kvar, tror detta styrstag var NOS mitten 60-tal men saknar en mutter, skulle helst köra original splitstag men då är gummit upptorkat så då blir det en mix med vad jag hade liggandes...Jag har även nya P-ändar från tidigt 60-tal upp till tidigt 70-tal + några spindelbultsatser och ledbultsatser.Allt nytt i kartong.
Det låter intressant om du vill sälja, Nu funkar ju inte mailen här, men för att inte trasha tråden så kan vi väl försöka prata vidare på nåt annat sätt, min VWTYP1 mail funkar så vi kan väl maila via den... 
stickan skrev:johan_l skrev:Sjusst! Köper gärna en mutter av dig om du hittar en du inte behöver!
Jag har inte så bråttom då projektet har långt kvar, tror detta styrstag var NOS mitten 60-tal men saknar en mutter, skulle helst köra original splitstag men då är gummit upptorkat så då blir det en mix med vad jag hade liggandes...Jag har även nya P-ändar från tidigt 60-tal upp till tidigt 70-tal + några spindelbultsatser och ledbultsatser.Allt nytt i kartong.
Det låter intressant om du vill sälja, Nu funkar ju inte mailen här, men för att inte trasha tråden så kan vi väl försöka prata vidare på nåt annat sätt, min VWTYP1 mail funkar så vi kan väl maila via den...
Ja, vi gör så.. 
Tack för input allesammans 
Trasha på jag e nöjd ändå 
PPRMicke skrev:Sondis skrev:Jo när du köper droppade spindlar så är hålet för styrlederna större än mina orginal !
Min fråga är således från vilken årsmodell är det grövre tappar på styrlederna ???Hej Sondis
/// MickeNej, dom inre hjullagren blev större.Dom yttre är samma som tidigare.
Ok jag tog fel på lager
På min bil har jag spindelmontage på fäljen och där är det cheva lager på utsidan
Micke
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Styrleder
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.