1

Söker den korta bakre kederlisten i seeblau till min 65:a Variant. Förmodligen samma som på fastback och notch.
Ny eller begagnad spelar ingen roll så länge den är hel.

Skulle någon råka sitta på andra nya kederlister i seeblau till typ 3 får man gärna höra av sig  ICQ/ag .

Post's attachments

IMG_2124.JPG, 96.28 kb, 640 x 480
IMG_2124.JPG 96.28 kb, 99 downloads since 2018-01-16 

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

2

Hella hade väl några kederlister. Kom bara inte ihåg vilken färg  ICQ/ad  Har för mig att de var blå,
men kan inte svära på det. Tror de var NOS.

3

Tackar för tipset! Skall höra med honom.

4

Hej Peter!

De seeblau lister jag har är NOS höger + vänster övre bakskärmskeder till variant, men tyvärr inte de korta nedre bakre som du söker!

Variant och fastback har samma 2-delade bakskärmskeder (men fastback fanns aldrig i seeblau), notchback har en baksärmskeder som är i ett stycke. Det borde kunna funka att kapa lös den bakre delen på en notchkeder och använda på en variant, men jag har aldrig provat det själv.

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

5 Senaste redigerad av Peter S (2018-01-18 09:47:43)

Hella skrev:

Hej Peter!

De seeblau lister jag har är NOS höger + vänster övre bakskärmskeder till variant, men tyvärr inte de korta nedre bakre som du söker!

Variant och fastback har samma 2-delade bakskärmskeder (men fastback fanns aldrig i seeblau), notchback har en baksärmskeder som är i ett stycke. Det borde kunna funka att kapa lös den bakre delen på en notchkeder och använda på en variant, men jag har aldrig provat det själv.

MVH: Hella

Jag kan vara spekulant på de NOS du har. Är det bak vi pratar om eller har du även till fram? Jag kommer att behöva samtliga men river inte av framskärmarna i vinter utan fokuserar på bak.

Jag har kvar originallister och försöker som bäst snygga till dem. Den saknade listen borde rimligen ligga i garaget, men har gått bet på att hitta den trots att jag vänt upp och ner på det  ICQ/ac

Jag skickade ett PM på Messenger i morse också. Vi kan höras den vägen om det känns enklare.

Post's attachments

Variant_4_liten_1.jpg, 167.6 kb, 800 x 600
Variant_4_liten_1.jpg 167.6 kb, 111 downloads since 2018-01-18 

6

I seeblau har jag bara övre bakskärmskedern H+V, men är dina väldigt dåliga så har jag NOS keder till framskärmarna i andra färger (de går ju att lacka). Jag har även ett komplett set NOS fram- och bakskärmar till kortnos variant om det kan locka!  ICQ/ad

Peter S skrev:

Jag skickade ett PM på Messenger i morse också. Vi kan höras den vägen om det känns enklare.

Messenger???? Peter, jag är en gammal bakåtsträvare, det är nätt och jämnt att jag klarar av SMS!  Default/lol  Messenger, twitter och liknande har jag hört talas om, men det är totalt otrampad mark för mig, slå en signal i kväll eller i helgen istället!  ICQ/ab

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

7

Har kanskje noen NOS lister liggende. Skal se om jeg får sjekkad i ukan som kommer.

8

Ser ut att va en riktigt snygg varre . lägg gärna upp en projekt tråd om bilen

9

Mr.Bubblehead skrev:

Har kanskje noen NOS lister liggende. Skal se om jeg får sjekkad i ukan som kommer.

Kolla gärna det och återkom  ICQ/ag

10

Hella skrev:

I seeblau har jag bara övre bakskärmskedern H+V, men är dina väldigt dåliga så har jag NOS keder till framskärmarna i andra färger (de går ju att lacka). Jag har även ett komplett set NOS fram- och bakskärmar till kortnos variant om det kan locka!  ICQ/ad

Peter S skrev:

Messenger???? Peter, jag är en gammal bakåtsträvare, det är nätt och jämnt att jag klarar av SMS!  Default/lol  Messenger, twitter och liknande har jag hört talas om, men det är totalt otrampad mark för mig, slå en signal i kväll eller i helgen istället!  ICQ/ab

Messenger är meddelandefunktionen på Facebook (där vi ju är vänner)  ICQ/ad
Jag skall göra ett ryck idag och gå skallgång i garaget efter den gäckande listen. Ett jäkla mysterium. Har förvarat samtliga lister på samma ställa hela tiden och hittat dem alla utom en  ICQ/ad

11

Eklund skrev:

Inte omöjligt. Med denna bil skall repareras, inte renoveras  ICQ/ab

12

Peter S skrev:
Eklund skrev:

Inte omöjligt. Med denna bil skall repareras, inte renoveras  ICQ/ab

De är intressant ändå