Nu är det dags att starta upp meksäsongen igen.
Länge sedan jag lade ut något så kör först en resumé vad som gjort sedan sist.
I våras blästrade jag hela karossen invändigt i bagage, kupé och motorrum så finns det i allafall ingen synlig rost.
Och sen lite Epoxy på all ren plåt. Allt känns lite fräschare utan synlig rost, dock saknas en hel del plåt.
Tog sedan fram dörrarna och monterade dit de nya gångjärnen för att se hur de passade, blir nog en hel inpassning när jag kommer till bytet av värmekanalerna men det ser inte omöjligt ut.
Köpte en täckkåpa till radiohålet då jag troligen inte kommer ha radio i bilen. Även ramen runt måste byta då den gamla är uppkapad. Fick också lära mig att kåpan från Bubblan passar endast till -66 Ghia. Tidigare och senare har en annan utformning.
När sommarvärmen kom och man mest gick i shorts och t-shirt minskade svetslusten så då blev det lite finmeck istället. Renovering av luftreglage.
Före:
Efter:
Samlade ihop lite delar som ska få sig en omgång i blästerskåpet
Hittade sen lite svårfunna delar på nätet.
Ett NOS ändningslås med två nycklar!
En mekanisk tankgivare NOS i orginalkartong.
Två 6V tutor i bra skick.
Kåporna till utblåset vid golv under baksätet
Köpte också gummilister med tillhörande krom till fram- och bakrutorna av Lars H. Här på forumet.
Efter all nätshopping (dyrt) så tog jag fram och plockade isär torkarmekanismen för genomgång.
Efter:
Ja nu är vi nog ikapp igen i tiden. Nu när hösten kommit på riktigt kan man dra på sig långarmat/bent och köra igång svetsen igen.
Återkommer!!
// Viktor
ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966
Instagram