Gillar dom svarta fälgarna! 
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Split Ambulansen
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Gillar dom svarta fälgarna! 
Adapterplatta till bayaxlar i uppbyggnadsfas. Tur man har snälla kompisar.
Kommer detta hålla måtro?
Med bra bultar och rätt moment ja..
detta är en bubbla till bay drivaxel adapter..eller?
Med bra bultar och rätt moment ja..
detta är en bubbla till bay drivaxel adapter..eller?
Yes så de va tänkt. 100 knutar som skall användas. har Empi wide5 bromsar bak.
hm.. har tänkt efter och råkade kolla på csp hemsida. https://www.csp-shop.com/en/rear-axle/h … 0904a.html
Detta måste vara en bättre lösning och heavy duty är ju som musik i mina öron. Någon som har erfarenheter av dessa?
bilder???
Lite har hänt i garaget.
Har haft stora bekymmer med sådant som ni säkert inte behöver oroa er för mer än att ni gillar det. Luft i mitt kylarsystem är ingen höjdare
Värmepaketet blir varmt men kylarfläktarna kickar in innan kylaren blivit varm. Ska det vara så?
Blev ungefär 13Liter i mitt kylsystem om jag har räknat rätt
Nästa etap blir att ställa in hjulvinklar och få på lite drivaxlar.
Lite input på camber på framvagnen. Va tror ni på 1,5 -2 grader med lite toe in?

Snyggt! 
Har lekt lite med hjulvinklar och stance. Hoppas det duger i krig 
Haha va ute o provkörde med mina päron. Rätt skön reaktion på hur bilen går:)https://youtu.be/GFekj7jlXaI
Sweeeeet!
:-)
Swaeeet! Ni får göra en splittbuss jämförelse med dom 3 ni nu har...gärna med film..
Har du hunnit Sfro ljud testa den än?
När kommer du hem till mig med bussen?
Bortrest denna helgen men annars okey när som :-)
Väntar på att få göra slutbesiktningen och bullerprov.
Blev riktigt förvånad att en folka kan ligga så bra på vägen även när det svänger. Det är inte mycket skillnad mot min "vanliga" impreza. 
Verkar som motor och allt funkar bra. hade lite problem med att få ut all luft ur systemet men nu är det inga problem att köra utan att fläktarna startar 
Även småbarnen älskar bussen och är riktigt intresserade av varför den ”brummar” så högt:)
Håller på med inredning i väntan på sfro
Bra att farbror Rusty har motorskola för barnen
ser ut som en smal rockenrollsoffa... blir det sidoskåp?? berättttta mer.. 
Så där ställde jag mina hjulvinklar med, överlägset enklaste sättet kontra resultat enligt mitt tycke
Vad sa SFRO som tillägg av motortransplantationen med dom ökade hästkrafterna?
Förjäkla fräck buss i övrigt, bra byggt! 
Bra att farbror Rusty har motorskola för barnen
![]()
ser ut som en smal rockenrollsoffa... blir det sidoskåp?? berättttta mer..
Soffan kommer ha ett litet groggbord med en låda som går att öppna uppifrån. Inredningen blir rätt simpel nu denna sommaren.
Är rätt körkåt och har slutbesikning på fredag med sfro sen är det bara regg och vanlig besiktning kvar 
Thomas på sfro va riktigt bra och gillade bygget! Fick en anmärkning på bygger och det va på framvagnen att det inte va full mutter på spindellederna. 
Va inga problem med effekten. 15kw/100kg o ambulansen är reggad för 1280 tror jag. subbamotorn ligger på 160kw.
Då är bilen godkänd för att bli regbesiktas o besiktas. Va riktigt nervös att den skulle låta för mycket men det klarade sig precis
https://youtu.be/VD9CIeY5uAw
berätta meeeeer!! 
Sjukt mycket har hänt med bussen under sommaren! 700-800 mil avverkade med lite strul och förbättringar. Helt ok för att vara nybyggd bil med ytters lite erfarenhet av att skruva med bilar.
Han med 2 uttagningar av motorn. Kopplingsbyte och växellådfix. Splins på skivbroms som gav upp. Lite bränslepumpsstrul som resulterade i 2 otroligt fina hål i motorhyllan 
Har även hunnit med att campa lite och fixat inredning med bra ljud
Cruisat runt med alla möjliga folk och bilar.
Dock har jag ett problem att min hastighetsmätare alltid stannar på rätt ställe 
Ser fram mot dina fortsatta förbättringar 
Fasen vad häftigt!
haha ja men ändå lite kul o bonna mätaren på 2a växeln
Under vintern kommer kylsystemet dras om och få lite fler avluftningar och mindre slangar samt fixa lite effektivare scoop på kylaren.
Har lite problem med kylningen vid marsching över 140. då går motorn upp i 92-93 grader när det va 25-30 grader ute.
Vad är en bra Insugningstemp? ligger på 50-60 grader vid marsching. Behöver man bygga om för o när man plockar ut mer effekt? Har en tanke på att mappa om den o få några extra kusar(+50-80hk)
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Split Ambulansen
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.