1

Efter 18 underbara års ägande fundera jag på att sälja min T3a (har även en splittbuss så jag överger absolut INTE folkabussträsket). Vad är den värd ungefär? Är det värt att byta ena bakskärmen (och fixa några småställen till med rost), räta en och annan buckla och lägga på en ny lack för att få ut högre pris? Inredningen är hemsnickrad i svagt vitbetsad björkplywood, extremt praktisk och i mitt tycke mycket snyggare än både Reimo och Westfalia, även om jag förstår att en välskött Westfalia är värd mer. Mer info om bussen:

VW t3/25 1990
Inredd panelbuss med Reimo fast och isolerat högtak. 1.9 1z turbodiesel (90hk, stor Bosch dieselpump, 14000 mil från en Seat Toledo 1997, installerad av Svenne Wesley) och omdrevad växellåda (av Anders Frid). Går lugnt och fint i 110 km/t även uppför. Nya bromcylindrar, slangar och ok bak. Ny bränsletank. Dragkrok. Vinterdäck med dubb på plåtfälg, sommardäck på plåtfälg samt lågprofil på Porsche cup alufälg.

Ståhöjd i hela bussen, även med övre sängen utdragen pga högtakets lite längre bakdel. Utdragbar säng i högtaket och fällsoffa i nedervåningen (total 4 sovplatser). Rinnande vatten, tvålågigt gasolkök, kompressordriven kylbox, solpanel och extra batteri. Dubbelglasfönster i bak och skjutdörr, samt öppningsbart dubbelglas ovan köksdelen bakom förarstolen. Två takluckor. Snurrbar passagerarstol fram, vrid- och snurrbart matbord. Utfällbar cykelhållare på bakluckan.

En del rost som bör åtgärdas på lite sikt (vänster bakskärm och ovan främre kofångare), lite bucklor i plåten och ful i den VW-vita lacken. Antingen struntar man i det och njuter fullt ut av denna fantastiska campingbuss, eller så fixar man karossen, sättet på lågprofilshjulen och har då en både superfin och funktionell kultbuss!

Som sagt vad borde man kunna få betalt?

/Jesper

Ja visst ja, sitter ju en liten Wallasvärmare i som knappt drar någon ström är guld värd på höst och vinter!

Post's attachments

Attachment icon Bussen.jpeg 590.99 kb, 2 downloads since 2018-01-17 

2

Några bilder på inredningen

Post's attachments

Bussen inne liten.JPG, 118.8 kb, 800 x 600
Bussen inne liten.JPG 118.8 kb, 163 downloads since 2018-01-17 

3

En till

Post's attachments

Bussen in-ut liten.JPG, 159.12 kb, 800 x 600
Bussen in-ut liten.JPG 159.12 kb, 151 downloads since 2018-01-17 

4

Och en till bild. Som sagt vad kan man tänkas få betalt för denna?

Post's attachments

Bussen ut-in liten.JPG, 182.54 kb, 800 x 600
Bussen ut-in liten.JPG 182.54 kb, 152 downloads since 2018-01-17 

5 Senaste redigerad av Jesper B (2018-01-17 15:47:49)

Kan inte låta bli att lägga in en till bara för stämningen (några år gammal, högtaket omlackat sedan denna togs)

Post's attachments

Bussen Fårö liten.JPG, 171.21 kb, 800 x 600
Bussen Fårö liten.JPG 171.21 kb, 160 downloads since 2018-01-17