Ok funkar inte resistorn så tar jag ett varv med 12-6 volt burken.
Pompejus: Var och hämtade glasrutor till A Forden, så jag missade dit besök, men såg det du lämnade. Tack så mycket:-)
Nu var det dags att svetsa fast grejorna.

Efter att att Epoxigrunfärgen torkat, så kletade jag lite tätmassa i skarvarna. Dent var inget VW och Karman höll på med man jag tycker det känns bättre på nått sätt.

Båda sidor givetvis, här är tejpen borta där svetsprimern sitter.

Började med Höger B Stolpe, här blev det 100% Svetsprimer. Det står att det är primer som kan funka som svetsprimer.

En stund senare satt plåten på plats igen, och primern funkade utmärkt som svetsprimer (lätt svetsad) och den luktar inte sju sortersc cancer heller.

här är Höger sparkplåt nästan på plats, jag har kommit fram till att det blir bättre om jag lossar karossen och vänder den upp och ner.
För då kan man komma åt lättare :-)

Får se om jag får tid nån kväll i veckan för att fixa Vänster sidan.

Det är ju lite frestande att sätta igång.

Ok kommer ni ihåg att jag spännde upp dörrenöppningen så den fick 3mm springa.
När jag släppte på spänningen efter svetsningen så hade det ändrat sig från 1mm till 0!
Jag hade ju en Cadillac 56'a, och i den verkstadshandboken , så stod det att man kunde bända på dörrarna med diverse brädlappar.
Så funkar det för Cadillac så borde det duga till VW.
Hittade en 50cm brädbit och bröt dörren framåt, det behövdes inte mycket kraft , och nu är det 3mm springa igen .
Det hinner nog ändra sig innan allt är färdig men nu vet jag hur man kan göra :-)
"ljushuvud"