A betyder väl aufbau = kaross ? På del II är den ju ganska omfattande, lika omfattande i del I?
Jag har faktiskt en kopia på 2 sidor A som berör lackering... Men inte mer...
Ram är ju rätt tunn i del II och jag vågar nästan tro att det är "samma" info, för mycket av det som inte ändrats så mkt verkar de kört nästan identisk text, vissa foton lika på del I och II.
Vore kul att få ihop en komplett del I, även om några sidor blir kopior. Kanske inte finns någon komplett därute just nu? Så det blir första gången på många år som en manual kommer samman.
Jag har pratat med folk som borde veta detta både på scania och volkswagens huvudkontor och inget av ställena har sparat någon officell manual, så det hänger på om någon anställd ställt undan en i sin egen bokhylla, så har jag fått tag på min, från en pensionerad anställd på scania (jag jobbar ju där). De som jobbade på scania på 50 talet är väl pensionärer sen länge... Hade en kollega som jobbat på scania sen han var 16 och gick i pension förra året, och trots det så skulle ju han isåfall bara varit med på 60-talet... Dock höll han ej på med VW även om han haft ett gäng VW och tydligen hade kvar en av de sista bubblorna han köpte, men den var ju en 1302 eller nåt sådant...
Sen har väl många verkstäder haft manualerna, men frågan är hur många som sparat den?
Min egen och den lånade är inte helt lika, olika tryckdatum. Och de två på tradera var inte samma som den jag fick fatt på tror jag bestämt. Antar de gav ut en pärm och sedan sidor lite efterhand. Så den ena är inte den andra lik, plus att pärmarna väl blev "fulla" och säkert sattes vissa papper in i en annan pärm osv.
Vet inte om min boxerville - mail / PM funkar att skicka till, men min vanliga mail är [byt till mitt förnamn].lundmark.home ( a t ) gmail.com (skrivet för att slippa spammailsrobotar). Så kan vi mailas lite mera om detta...
* * * * * * * * * * * * *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)