1

Tråd: Verkstadsmanual typ 11 1950

Är det någon som vet om det finns verkstadsmanual till typ 11 1950? Eller en sprängskiss?
Har letat en hel del men hittar bara från 1952 och framåt.
Har köpt en -50'a i delar så en verkstadsmanual hade underlättat när det blir dags för montering.

2

Sv: Verkstadsmanual typ 11 1950

Verkstadsmanualerna till splittarna verkar väldigt sällsynta, jag har en svensk (sån i "tygpärm"), den är rätt tunn... Tror min tillbringat sin tid först på VW sen på scania, hade tur och fick köpa den av en gubbe som jobbat där jag jobbar på scania... Tror den tyska eller engelska går att hitta digitalt... Iallafall delar av den... Men det mesta är ju lika eller rätt lätt att se hur det ska sitta... De är ändå inte så detaljerade så man kan se exakt...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Jo mycket är ju lika men vissa småsaker skiljer lite. Hade varit trevligt om man hittade en till 1950, antingen digitalt eller i pappersformat.

4

Men många detaljer är fel i manualerna, de fokuserar nog på visa bytesmoment inte hur fordonet exakt ska se ut... Fast det är trevliga böcker! Mina är nedpackade tror jag, men är det just nåt speciellt moment kan jag ta en bild och skicka...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

johan_l skrev:

Men många detaljer är fel i manualerna, de fokuserar nog på visa bytesmoment inte hur fordonet exakt ska se ut... Fast det är trevliga böcker! Mina är nedpackade tror jag, men är det just nåt speciellt moment kan jag ta en bild och skicka...

Ska ha det i åtanke om det behövs.