1

Luftningsproblem! Ny HBC nya slangar. Justerat ut backarna helt, vi pumpar och pumpar men ändå kommer det en hel del luft i vänster-bak, de tar lixom aldrig slut. Ingen läcka nånstanns vad jag kan se. Endas luft vänster bak. TIPS VAD SKA JAG KOLLA HÄRNÄST?

Bubbla -62
Buss -60

2

Jag hade liknande bekymmer i våras. Ny tvåkrets cylinder, jag luftade riktigt mycket och på alla sätt som finns, det gick bara inte att få det luftfritt...

Jag plockade av cylindern igen och demonterade den, allt såg fint ut. Sen fyllde jag den och luftade huvudbromscylindern på arbetsbänken, tills den var helt fri från luft. Sen var det bara att montera, lufta bromsarna en gång. Sen funkade allt klockrent.

Jag vetefan varför jag var tvungen att lufta cylindern lös först? Men det funkade iaf, så jag blev nöjd ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Missade att skriva att de är enkrets-system på bilen. Hade fundering på HBC i början men då borde det komma luft i höger-bak också tycker jag om de vore nått fel på HBCén.

Nu har jag dragit nya bromsrör vänster-bak ifall de inte ville sluta tätt ordentligt tänkte jag, MEN samma fel återstår  Default/hmm

Bubbla -62
Buss -60

4

Lösning: Lite gängtejp på gängorna till luftnippeln, måste läckt in via gängorna.  Default/hmm

Bubbla -62
Buss -60

5

Man brukar få samma problem när man luftar med vakuumsug, den suger luft genom luftnippelns gängor.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(