1

Hej.

Har 2 stötstänger som har börjat läcka, och nu kommer isen. Vill gärna ut och ratta utan att pissa ner hela gatan med olja, så jag tänkte lite quick-fix just nu.
Skall jag byta till dom med fjädrade, eller skruvade? Sen gör jag full overhaul när det är gött o varm ute.

Någon med erfarenhet av detta?

Buggy 1600 -´68

2

Köp fjädrande. Ta en hel satts om du ändå ska byta alla sen. Dom i plast/nylon kan börja vika sig av värmen om du har ett avgas som går rakt under dom men det e lugnt om du använder värmekammare eller ersättningsrör.

3

PS Köp INGA PLASTRÖR som är fjädrande
Om du är snål så är fjädrande dyrare än STD
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Dessa tänkte jag sätta.

http://www.classicvw.se/stotstangsror-a … ts_id/2588

Buggy 1600 -´68

5

Jag har kört med dessa från "Logmech" i några år nu, och är fortfarande helt täta och bra. Kostar dock något mera.

http://logmech.se/produkter/motor/stotstangsror/

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

6

Tack

Buggy 1600 -´68