ja som rubriken lyder får inte bromsljusen att fungera på min oval , ge mig lite tips tack
helt nollad på el
Uppdatering verkar som bromsljusen ligger på hela tiden , tips tack
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » vw oval bromsljus problem
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
ja som rubriken lyder får inte bromsljusen att fungera på min oval , ge mig lite tips tack
helt nollad på el
Uppdatering verkar som bromsljusen ligger på hela tiden , tips tack
Kortslut vid huvudbromscylinder och kolla om det lyser, isåfall är det givaren
jag höll på i flera timmar då jag inte fick mitt bromsljus stt funka! visade sig att jag glömde slå på tändningen
Men lika dum som mig är du nog inte 
Kortslut vid huvudbromscylinder och kolla om det lyser, isåfall är det givaren
Det är ett bra tips, ett annat tips är att koppla ur kablarna från givaren/bromsljuskontakten på hbc och istället ansluta en multimeter eller ohm-meter och mäta motståndet i denna kontakt, det skall vara noll ohm när du trycker ned pedalen, och oaändlig antal ohm då du släppt pedalen.
Du kan ju använda instrumentets "pip-funktion" också.
Sedan är det ju så att denna givare eller kontakt är hydraulisk, alltså det är oljetrycket i hbc som påverkar den, om du har luft i systemet får du sällan något bromsljus heller.
Denna fungerar likadant som oljetrycksgivaren på motorn, men tvärtom.
Troligtvis har du bara en bromskrets, senare volkwagnar har ju dubbla bromskretsar, och då finns det två sådana givare, som då dessutom har tre kontaktstift, en slutande kontakt också, som ger signal till en kontrollampa som då skall lysa om en eller båda kretsarna fallerar, men det lär man ju märka ändå....
Lite gammal tråd, MEN.
Har ju två el uttag på cylindern, en för vardera krets. Varför kan man inte koppla ihop dessa två uttag och dra en ledning till mätaren?
Lite gammal tråd, MEN.
Har ju två el uttag på cylindern, en för vardera krets. Varför kan man inte koppla ihop dessa två uttag och dra en ledning till mätaren?
Därför att du har en kontrollfunktion som skall tända en röd kontrollampa om en krets faller ifrån.
Jag tror att det var ett lagkrav från någon årsmodell.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » vw oval bromsljus problem
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.