Tråd: Identifikation av cabställning

Fick med en cabställning när jag köpte en Ghia -66:a där någon tidigare ägare hade tänkt att göra om den till cab.
Ställningen påstods höra till en Ghia eller T34 vilket jag tvivlar på.

Någon som vet hur det skall se ut eller som vet vad cabställningen på bilderna är till för bil?

https://gallery.aironauts.com/#share?id … 5380a005cd

Inte helt lätt att läsa ut av bilderna kanske men någon kanske tar det på vred etc.

Övre delen av rutramen fick jag också med och storleksmässigt så är det rätt men ser inte helt rätt ut i vinkel.

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

Sv: Identifikation av cabställning

Det finns ju ett nummer på ställningen på bild!
I mitt tycke så liknar den inte cabställningen jag hade på min Ghia cab!

vw typ 1 1951,  vw Typ 3 1962 ,
Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970

Så mycket kan jag säga att det INTE är en cabställning till en Karmann Ghia. Tvivlar starkt på att det handlar om något VW-relaterat över huvudtaget.
Därmed inte sagt att den är ointressant för någon annan behövande. Som sagt...borde gå att härleda utifrån någon typ av märkning någonstans.
Lycka till!

Jonas Burman skrev:

Så mycket kan jag säga att det INTE är en cabställning till en Karmann Ghia. Tvivlar starkt på att det handlar om något VW-relaterat över huvudtaget.
Därmed inte sagt att den är ointressant för någon annan behövande. Som sagt...borde gå att härleda utifrån någon typ av märkning någonstans.
Lycka till!

Hittar ingen märkning men tror som sagt inte heller det är VW, kanske Spitfire, MGB eller någon annan småbil.
Ska veckla ut den och ta en bild så kanske det är lättare att se.

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64