1

Kan någon berätta vad det är för cylinderdiameter och slaglängd som det är på en motor med 1680cc?

2

85 mm borr, 74 mm slag. Tunga kolvar med låg komp, inget för en sportmotor.

3

86 mm borr x 74 mm slag .. Finns nya cyl sett från 4-15000:- Byte av kam /lyftare en nödv.het . Industrimotor som skulle varva fast på 36000 o/m ...

Mvh

JETech , S. Halland

4

Jag har en sån här ”över” så säg till om det skulle vara intressant

Post's attachments

0CD61876-1380-4588-BE24-C02DFC05F44C.jpeg, 528.5 kb, 1400 x 1300
0CD61876-1380-4588-BE24-C02DFC05F44C.jpeg 528.5 kb, 261 downloads since 2018-01-03 

5

Petter du har PM!

6

Är det någon som har bild på industrimotorns och den "vanliga 356" motorns lyftare?
Vilken diameter har kolvtapparna på dessa motorer?

7

TobiasL skrev:
erich skrev:

86 mm borr x 74 mm slag .. Finns nya cyl sett från 4-15000:- Byte av kam /lyftare en nödv.het . Industrimotor som skulle varva fast på 36000 o/m ...

Mvh

86 mm är eftermarknads som ger 1720cc. 85 mm är det som satt i lågkompade industrimotorer och gav 1680cc.

Stämmer nog bra det ICQ/ab Eftermarknads e vel vägen å gå .. På industrimotorn tror jag lyftarna e lite tjockare , samt at ventilfjädrarna e slappare , för at slita minst mjöligt vid 2500-3000 o/m .. Det som kan hända om du varvar denna til 5-6000 o/m e at lyftarn inte följer kammen ock blocket kan forstöras ... ICQ/ab

JETech , S. Halland