Borrade ett 5 mm hål i värmekammaren och fick ut en hel hög med skrot . Packningen till ventilkåpan var dålig och droppade olja ner på värmekammaren och med ny packning verkar det nu tätt
Idag träffade jag denna tidiga 912a med dom grymma luftburkarna
Är det original 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Är det original
Dom såg ut så där på tidiga 65or men från andra halvan av 65 å framåt ser dom ut så här
Tempmätaren bråkar och går i botten .rengjort oxiderade kontaktytor ,givaren ska vara ok och provat en annan mätare men utan resultat
Då har du kabelfel.......
RPB Piraya med mittmotor, http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=11336
RPB Formel Vee 67 (Bror Jaktlund) https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … 50#p455150
VW Typ 1 1962, VW Typ 1 1970, VW Typ 1 1971, VW Pickup EH 1971, VW LT31 DH 1982 biltransport
Lycklig son:s bubbla VW Typ 1 1962, http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=30458
SAAB Sonett 1968, SAAB V4 1976
Låter som att kabeln kortsluter mot jord nånstans om mätaren maxar ur.
Jo jag tror ni har rätt men jäkligt jobbigt byta hela kabeln
Kopplingen slirar och sjunger och går inte riktigt tillbaka och jag får inte till den , åker på byta den
Fler sido spår men fyndade en pärla idag . Varit avundsjuk på min polares formel vee projekt och hittade denna , dock lite mindre men tydligen en "carrera" iaf enligt klistermärkena 
Nu äntligen funkar oljetrycksmätaren och tempmätaren , känns lite tryggare
Nu har det spårat ur igen , ja blev erbjuden en 68as 912 som jag "råkade" köpa . Hittar otroligt nog ingen rost på den och även om den är sliten och patinerad så är till och med klädseln hel och intakt . Den saknar dock motor så jag söker en desperat så har nån en ståendes lr vet om nån så vore jag mycket tacksam för förslag lr tips
Nu är hon upp på lyften och motorn ska ut och få lite omvårdnad och kopplingen ska bytas 
Vad orsakade felet med tempmätaren?
Vad orsakade felet med tempmätaren?
Efter flera kvällars felsökande och kabel-kollande så gav jag upp och ringde expert hjälp som inom några minuter hittade en kabel som var felkopplad . Det är skillnad på lort och pannkaka
Fick idag hem en tidig julklapp från mej själv till mej själv .i sommar blir de åka av med dom här Dellorto förgasarna 
Hade du inte fixat dom gamla 
Hade du inte fixat dom gamla
jo nu äntligen funkar originalen bra och då ska ja byta . Byter dock bara för att testa om det blir mer krut men vill ha kvar solexarna
Fick äntligen ur motor och låda idag som nu ska få ny koppling och lite tlc . Är Skit peppad då detta egentligen är över mitt kunnande men jäklar vad kul de är
Det är så man lär sig heja heja 
Riktigt trevlig tråd och suverän inspiration till mitt egna objekt 
Det är så man lär sig heja heja
Tack Johan 
Riktigt trevlig tråd och suverän inspiration till mitt egna objekt
Tack olzzon
Har delat låda och motor och bytt koppling men upptäcker då att jag missat skaffa urtrampningslager så nu måste jag i paniken få tag i ett nytt så jag kan få sätta ihop den igen
Optimistiskt centreringsdon men det funkade
Tur man inte är hockey intresserad så jag hinner skrapar och slipar rent i motorrummet när motorn ändå är ute , känns dock som de är en bit kvar