1

Håller på med slutmontage av motorn till min -50 bubbla. Beställde nya värmekammare då dom gamla är ganska slut. Dessa passade ju inte, spjället mot kupén sitter i värmekammaren och inte i lådan under cylindrarna som original. Tog bort spjället i original-lådan och monterade. Då passade inte avgasröret mot cylindern.
Har kollat med ett antal leverantörer men hittar bara samma typ av värmekammare med spjäll.
Någon som vet om det går att köpa värmekammare lika original, utan spjäll?
Alternativt hur har ni löst det?

2

Är väl som vanligt..är bara orginal som passar.. ICQ/ad
Köp så bra orginal som finns och renovera och var noggrann..har själv hållt på och renovera upp 30-hästarekammare..väldigt små toleranser,mycket kan gå fel och gjorde det också (se mitt nyårslöfte. Default/lol )

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3

Får väl blästra dom gamla och se hur mycket som blir kvar och försöka fixa till dom.
Dom nya åker iaf i retur.

4

http://www.ebay.de/itm/VW-KAFER-BREZEL- … SwEzxYZhKX

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

5

Tack för tipset!

6

MM50 skrev:

Får väl blästra dom gamla och se hur mycket som blir kvar och försöka fixa till dom.

Renovera gamla är nog det som gäller. Värmekamrarna som det länkas till känns för billiga för att man kan tro att det är vettig kvalitet...

7

TobiasL skrev:
MM50 skrev:

Renovera gamla är nog det som gäller. Värmekamrarna som det länkas till känns för billiga för att man kan tro att det är vettig kvalitet...

Ska prova att fixa till dom gamla först.
Priset är ju per st så det är ungefär lika som dom jag köpt som inte passar.

8 Senaste redigerad av Tristar (2018-01-01 16:39:44)

TobiasL skrev:
MM50 skrev:

Jacek´s delar håller hög kvalite. Här är hans hemsida http://ww2vw.com/

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

9

Jaceks grejer brukar vara bra, rekommenderas  ICQ/ag

10

Tack. Då vet jag det om det blir aktuellt med nya.