
Helt underbara historie anekdoter! Fantastiskt kul läsning.
Jag sitter och får "chills" med alla dom dejlige splittar

Man bugar för uppskattningarna.
Jag bjuder sallad...
Här en tidig färgbild på vagnen efter att jag kört med den några veckor. Fotstegen var demonterade då jag köpte vagnen, och eftersom det ser tufft ut utan dem ..så åkte jag med vagnen i detta skick... ( Hårding Hårdingsson)

Hej Roger.
CLB 325 Är ett reg nr man sett i en annan tråd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trevligt att du inte bara pratar HÖGT utan skriver underhållande!
Nu e det inte långt kvar till BRC i Tierp,så ut i garaget o jobba.
Du vet!!!!!!!!!!!!
GuVWa
Så jäkla nice. Sökarlyckta dessutom.
Vill ju bara ha mer och mer.
Dina trådar är absolut bäst just nu. 
FEL
CLB 625 Ska de va.
Glasögon behövs
GuVWa
Klart dom är bäst.. mycket trevligt läsande
34 2011-08-13 20:15:20 Senaste redigerad av KdF Kundendienst-Berater (2011-08-13 20:16:32)
Registreringsnummer hit å registreringsnummer dit...
Jäkla Guvwa slavdrivare
Man känner sig som en ostarbeiter i Volkswagenwerk arbetandes på någon KdF, snudd på swangsarbeiterei du Guvwa!!!
Jag minns nog hur du piskade fram stackars Bengt och undertecknad!! Vi ville ju bara fika!
Övriga oinvigda kan ta det lugnt! Guvwa´s arbetsledning behövs om det skall hända något, och vad är det då som har hänt??

Roger du som annonserar nu med i lokala blaskan?
Fått nå napp?
Kanske slutar historien med detta napp??? 
Gurra kan nog styra...därför han har ett par splittar färdiga....

Efter att jag köpte denna bagge, så körde jag med den i ett år! Bl.a. så pendlade jag med den mellan Västerås och Stockholm, då jag hade börjat på SJ i Hagalund!
Efter detta år så ställde jag av den och skruvade isär den (det är dumt att ha ihopskruvade bilar)
Förra året så fick Guvwa nog, efter att ha sett min bagge stå isärskruvad i , fåsen nu, 1976-2010, det blir 34 år...
Efter att ha överlagt med närmaste VW-polaren Bengt (ja han med 1950-an ni vet!!) så beslutades tillsammans med Guvwa att den skulle få åka till Uppsala för lite lättare rostfixning by Guvwa, och Bengt å jag skulle "bara" vara hantlangare... (trodde vi) 
Å det klypptes plåtar, å det formades mallar, å det formades klyppta plåtar, å det blev inge fika, å guvwa han svetsade å svetsade, å det klypptes plåtar, å det gjordes mallar å det formades plåtar , å det blev inge fika, å guvwa han svetsa å svetsa å svetsa, å vi fikk klyppa plåtar å forma mallar å forma kaffe, nej vad skriver jag, vi formade plåtar å formade påtår å... guvwa han svetsa å han svetsa å bengt å ja smög undan å fika å guvwa han skrek å kommenderade å svetsa å skrek å vi klyppte plåt å stogi, å vips så hade klockan gått från 0600 till 2100 utanatt vi visste ordet kaffe av...


Han är för jäkla hård den där Guvwa ! Men snäll.... 
Ja!
Utan Guvwas snälla hårdhet och hårda snällhet så hade det inte varit möjligt att få min brezel på vägarna igen!!
Men va faen Guvwa, man kan väl få respit till våren åtminstone??
Idag har jag jobbat hårt som faen (mellan ölglasen...) Jag har bytit olja på kübeln!
Våren?????????
Hinner du inte till Tierp? Jag fick ju bara en dag för allt svetsjobb!!!!!
Inte nog me de det var ju nästan ett år sen!!!!!!!!!!!
Ok du får till Norrtälje vw marknad på dig.
Gurra
43 2011-08-13 21:28:08 Senaste redigerad av VwGoran (2011-08-13 21:28:55)
Vad är det för en maskin mannen i fråga pysslar med? svets?
Bara nyfiken....
Onödigt hård bild iallafall
Och det är inte förrns nu jag kommit på Guvwas knep!! Hur han orkar hålla ett sånt högt tempo.
Jag såg det på bilderna ovan, Guvwa tar sig en såndäringa "microsömn" emellanåt.....det syns ju tydligt på två av tre bilder att han sover ju! och sover man så behöver man inge kaffe heller......

50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Mannen i fråga pysslar med en pung-svets
Å Chassiet väntar på sin kaross

Mannen i fråga pysslar med en pung-svets
OK?
Vad är en pungsvets?
Å här är resultatet av Guvwas ihärdiga pung-svetsande...

En pung-svets
är egentligen en punkt-svets, och en punkt-svets är en svetsapparat som med hjälp av en mycket stor strömstyrka (amperé) mellan två punkter, den ena punkten på baksidan av svetsstycket, och den andra på framsidan av svetsstycket. Detta gör att metallstyckena däremellan smälter ihop och bildar en homogen massa vid just denna punkt. Sedan så anbringar man en massa sådana punkter i ett visst mönster, och vips så ar man fått fast sitt metallstycke där det skulle vara utan att behöva krångla med någon annan svetsmetod.
Denna punktsvetsmetod tillämpades på detta ställe på baggarna då de monterades i Wolfsburg, och det skulle vara Guvwa mycket främmande att inte använsa denna metod då en split skall restaureras!!
En pung-svets
är egentligen en punkt-svets, och en punkt-svets är en svetsapparat som med hjälp av en mycket stor strömstyrka (amperé) mellan två punkter, den ena punkten på baksidan av svetsstycket, och den andra på framsidan av svetsstycket. Detta gör att metallstyckena däremellan smälter ihop och bildar en homogen massa vid just denna punkt. Sedan så anbringar man en massa sådana punkter i ett visst mönster, och vips så ar man fått fast sitt metallstycke där det skulle vara utan att behöva krångla med någon annan svetsmetod.
Denna punktsvetsmetod tillämpades på detta ställe på baggarna då de monterades i Wolfsburg, och det skulle vara Guvwa mycket främmande att inte använsa denna metod då en split skall restaureras!!
hehe, bra förklarat....tillomed jag förstog 
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

