1

ska byta kamdrev och jag har ett 4 nitat drev
slipar bort nitarna
och sen??
nitar med nya nit?? var hittar jag sådana??
eller skruvar med ???
Tacksam för svar
/Nicklas

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

2

Jag skulle nog gänga kammen m8 och försänka drevet så skallen på skruven inte tar i oljepumpen. Jag använder nästan alltid originaldrev på trimmade motorer då dom väger en bråkdel av eftermarknadsdrev. Sen kan man med fördel använda drev från 30hk motorer som har en rakare skärning men då måste man även byta drevet på veven. Jag brukar också göra om originaldrev så att dom blir justerbara när man har vassa kammar och vill ställa fram eller backa kammen. Originaldrev finns även i olika storlekar vilket gör det lättare att få kammen att snurra med minimal friktion. Eftermarknadsdrev är som brukligt ingen höjdare.