Fantastiskt! Vilken insats. Inspirerande är en underdrift
1303 cab -78
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » SCA Baywindow 1977
Fantastiskt! Vilken insats. Inspirerande är en underdrift
Tänk så trevligt det är med en välrenoverad bay!!! 
Oj så fint 
Top notch
Nollställde hastighetsmätaren och bytte några lampor och rengjorde allt.Blev genast bättre.

Instrumentbrädan var isärplockad och plåten fick ny färg. Snart dags för montering.

välgjort o snyggt!
Tack så mycket!
Fortsatte med monteringen av instrumentbrädan och det gick väldigt fort för att det är bara 10 skruvar som håller den på plats. Monterade en stor högtalare mitt under den originala öppningen och sedan återmonterade jag alla ventilations och värmerör.

Sparkar för blinkersen och torkaren rengjordes och även fäste för tändlåset med lagret inuti för rattstången.

Monterade en gammal bilstereo med kassett och cd växlare som har suttit i en av mina tidigare bilar. Även en stor baslåda fick testas och ska komma till användning under min "back to back" sits bakom förarstolen. Bak i takskåpet ska två blaupunkt högtalare monteras.
Provmonterade även förarstolen under musiklyssningen och den eller dom två som jag har ska kläs om i original Westfalia tyg.

Härlig färgkombo,snyggt.. 
Tips jag fick från en låssmed om man rengjort
ett lås så doppas nyckeln i fin olja och sen vrids den
i låset tills oljan trängt in...sen behövs ingen mer smörjning.
Vilken fin/läcker renovering!! Blir grymt med stolarna sen!
Tips jag fick från en låssmed om man rengjort
ett lås så doppas nyckeln i fin olja och sen vrids den
i låset tills oljan trängt in...sen behövs ingen mer smörjning.
Nja bättre med grafit pulver.. oljor torkar om man inte använder rätt oja......
Underbar bil underbart jobb

Fick en varvräknare av en kompis, tack Andreas, som jag gjorde om så att den passa till min buss.

Beställde ny bromsservo och huvudbromscylinder som jag monterade idag. Nu har jag alla ledningar på plats det som återstår är att lufta bromsen. Pengarna ta nästan slut helt otroligt vad renoveringen kostar.
Nästa jobb blir att få alla pedaler på plats men det blir först nästa helg eftersom dom måste lackas först.
De blir riktigt snyggt ! bra jobbat
Härligt och se att man inte är ensam
Mer bilder........
Bromsarna är luftade , har tryck i pedalen och allt är tätt. Nästa vecka fortsätta jag med dom andra pedalerna och växelspaken. Dragkroken och dosan fick jag också monterad.

Igår fick jag köpa ett stort original Westfalia sovtak och det blir väl så småningom att jag kapa upp mitt nymålade vita plåttak.
Ta hem taket i maj så det blir väl sommarjobb antar jag. Har funderat om jag ska göra det nu efter bussen är så fin men skit samma den blir ju ännu finare med ett stort tak .
nice, kommer det lilla popupen säljas? intresserad isf Pm skickat.
otroligt bygge att följa, har själv en 77a camper jag pysslar med. förebildstråd detta. 
Mycket garagetid den här veckan.
Limmade alla listar runt dörrar, luckor med en illa luktande kontaktlim som var riktig bra. Det hela resulterade i att alla dörrglipor som var fina innan är stora nu men det beror bara på listerna som måste sätta sig först, hoppas jag.
Bra kvalitet på listerna måste jag säga.
Bränsletanken och påfyllningsröret är på plats väldigt trång och bökig var det och att göra samma jobb med motorn på plats måste vara det värsta som kan hända. För att inte ta ur motorn och tanken om det skulle bli fel med bränslegivaren sågade jag ett hål för en servicelucka ovanför givaren.

Monterade några rutor och även här måste jag säga att Upp North listar (tysk kvalitet) är riktig bra. Hela bakpartiet är färdig nu och det ser ut som att det blir en buss igen.

Alla pedaler, vajrar under och i bilen är på plats. Även den nya växelspaken är monterad men inte justerad än.

Back to back sitsen fick flytta in för att kolla om min baslåda får plats i den och det gör den dock blir inredning en senare kapitel.

Ah! va kul att se! Sjukt impad av ditt arbete. Vet ju själv nu vilka timmar det handlar om. Jag har nog inte lagt hälften av jobbet du gjort ändå!
Kul att du bygger en campingbuss. Har en 77:a original westfalia. Motorn rasade tyvärr i somras. Den står på tur att komma in i garaget efter pickupen. Snarlik inredning. Behöver du kika på något är det ju bara höra av dig!
hmm mitt inlägg försvann.
Jag har gått igenom hela tråden nu igen...
skiljeväggen bakom passplatsen var den redan borta vid köpet?
Nerkapad på förarsidan?
snurrunderredet var kommer det ifrån eller var det med bussen??
sjukt snygg renovering!!!!
Det fanns varken skiljevägg eller walk tru det var helt öppet från början och jag svetsade dit plåten bakom förarstolen för att jag hade ju redan "back to back" sitsen i min ägo. Alltid bra med en donatorbil.
Har varit 4 veckor i Spanien men i helgen fortsatte jag lite och monterade växellådan
och lite små grejor.
Snart blir det uppehåll med skruvandet för det finns viktigare saker att göra.
Det som jag kommer att göra under sommaren är att renovera plasttaket. Det måste lagas och lackeras.

Vackert!!! 
Idag började jag med taket som är i ganska bra skick ungefär fem lager färg på utsidan och en gammal lagning fanns. Ska laminera lite väv imorgon och fixa hålet sedan behövs det lite spackel.

Boxerville » Projekt » SCA Baywindow 1977
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.