Tråd: Creative-Engineering...

Hej,
Är det någon av er som i modern tid köpt något från http://www.creative-engineering.com?
Beställde ( och betalt) prylar för över 20' i mitten av nov och har inte hört något... De svarar inte på mail heller.. hmm
/Björn

Sv: Creative-Engineering...

Tyvärr är det ett välkänt faktum sen 7-8 år att Dave Palmer har sina svackor...

Roughred VW Shop, grejor för Folkafolket.

Westfalia for ever. smile

Jo, jag beställde ju för ett par år sen och visst tog det längre tid än beräknat men det kom efter en månad och Mandy svarade på typ vartannat mail  tongue

Ett tips är att ringa, mina mail hamnade i deras skräppost mapp. Det va tydligen vanligt så dom borde ju ändrat inställningar eller börjat titta i den men man vet ju aldrig.

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia
79:a Late bay Buss

Fick vänta över 1 år för min safari (buss, bak) då första leverans (4 veckor) var fel.

Dom är ärliga och det löste sig bra till slut men snabbhet verkar inte vara en trend hos dom.

Nöjd med grejerna dessutom. Dock leveranstid under all kritik.

En nervslitande väntetid...

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

Jag fick nog vänta över ett halvår på wide5 trummor jag beställde för latebay.
Efter lite mail ocksåvidare fick jag grejorna. Vart jäkligt peppad och impulsköpte även en uppsättning fälgar jag suktat efter...
Men de visade sig inte passa!!!

Efter snack med andra som köpt samma grejor och flera timmar med mätning och kolla på dom få bilder som fanns på nätet.
Kunde jag konstatera att jag fått fel eller att dom var fel konstruerade.
Vid de här laget var jag så jävla less så orkade inte ens höra av mig till dom då de var vår och bilen skulle ut!
Löste sig med att jag gav alla mått, nya och gamla "org trumman" till en som svarvade om dom nya och passade dom perfekt utan distanseringen man till och med fick som skulle monteras med trumman.

Så, osäker om jag kommer handla där igen.
Visste om innan att de kunde ta tid.
Och jag kanske bara hade otur.
Men finns andra som säljer liknande grejor som dom har i sitt sortiment...

Senaste redigerad av Spaan (2016-01-30 09:54:48)

820GARAGE
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet 2017 11-13 Augusti

Jag har handlat lite smådelar där. Jag upplevde det bara positivt.
Beställde lite "specialgrejor", som inte fanns på hemsidan. Efter några mail med Daves fru? så fixades allt.
Lite lång leveranstid kanske, nån månad. Men annars kanon.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

Ok! Bra, Då blir jag lite lugnare. Den som väntar på något gott... smile

Tyvärr ingen kontakt än... Någon som har nån annan e-postadress än den som står på hemsidan?

10

Nope, bara info mailen...
Hur många gånger har du mailat utan att få svar?

Fyra tror jag... Från två olika adresser. hmm

Hur många gånger har du ringt?

Här har du nummret om du behöver.

Contact Us
Creative Engineering

Enford Mead, Gains Cross
Durweston – Blandford Dorset DT11 0QW
+44 (0)1258 863600

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia
79:a Late bay Buss

Då äntligen kom paketen!!! smile
Jag gjorde som Putte skrev och ringde dit till slut och då sa de att något blivit försenat och sen tog det någon vecka.  Hade gärna sett att de skickat någon form av förseningsinfo då det tog 4 månader exakt att få hit grejerna. Men, men, nu är de här och det är ju huvudsaken.

Köp inte där.. Hade samma problem och fick tjata många mail innan jag fick sakerna. Beställde lyxlister och safari rutor.... Tycker båda höll riktigt dålig kvalitet

Är väldigt missnöjd. Betalade ändå mer än vad många andra säljer dessa saker för, just pgn av att de skulle vara hög kvalitet.. Nu i efterhand vet jag exakt vad jag t.ex. skulle beställt lyx listerna t.ex..

Tänkte ja skulle uppdatera den här tråden med en positiv CE-erfarenhet.

Sände en mail till CE på en fredag eftermiddag för ett par månader sen och frågade om dom hade Safaris i lager, fick svar med en gång att ja, de hade dom, klara att skickas!
Så ja beställde och fick svar med en gång från CE om att betalningen va på plats och att dom skulle skicka rutorna på måndag.
Sände dom en mail veckan efter på torsdagen och undrade om dom hade ett trackingnummer och javisst, det fick jag samt en ursäkt om att dom tyvärr inte hann sända paketet på måndagen utan att det kom iväg först på onsdagen.
Måndagen veckan efter hade ja mina safaris i garaget, 11dagar från beställning till leverans, helt klart godkänt!  big_smile

"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!" - Socker-Conny

Vad var det som var dåligt med CEs safarirutor enligt MR_TJ ? Har själv tänkt köpa från CE men håller de högre kvalite någon annanstans ifrån? Har fått för mig att CE håller hög kvalite, men jag kan ha fel.

Bill

Vet inte vad MR_TJ är missnöjd med men CE's safaris räknas som några av dom bästa på marknaden idag, men deras gummilister är inte dom bästa, eller va inte det förr i alla fall, har inte kollat så noga på mina nya än.
Men det finns andra safarilister på marknaden idag som är bra, inte 100% täta men så gott det går med öppningsbara framrutor i kombination med svenskt regn... smile
Tycker att fönsterramar och monteringsdelarna håller bra kvalitet ja så det skulle vara intressant och vet vad MR_TJ tycker är dåligt.

"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!" - Socker-Conny