1 Senaste redigerad av michaelth (2017-12-06 12:28:48)

Hejsan mina forumvänner..
Det är lungt här.. Varför så..
Jobbar vi mindre med våra fordon eller bilrelaterade intressen?
Är vi trötta på att posta om det?
Kan vi göra det enklare eller bättre?

Kan vi komma på någon morot till mer intresanta inlägg?

Veckans inlägg som topplistas.
Eller något annat kul.

Av egen erfarenhet har jag själv en down period så mycket har blivit lidande bla allt garagerelaterat. Så ja jag är skyldig.. Men vad gör vi
Personligen är jag här inne flera gånger /dygn och uppskattar att läsa vad som händer i slott och kojor (garage)

Förslag och ideer..
Alla blir utkastade om man inte uppdaterar en tråd minnst en gång i månaden? Halvåret?

Skapa en ny tråd
" vad gjorde du under sommarlovet ICQ/ad  "
" vad är dina planer med ditt fordon till nästa säsong"

Eller om vi försöker skriva lite såhär i våra projekt trådar?

Berätta vad tänker tycker ni?
Forumet är vi alla som orkar skriva och berätta våra tankar ideer funderingar projekt osv..
Eller skall vi lägga ner? NÄÄÄÄ.....
Tippsa dina forumvänner och fråga dom...

Mvh Michael en liten del av detta forumet liv.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2

Det som man läser om och om igen är problemet med våra bilder som vi skulle vilja lägga upp här.
Varför går det ej att lägga upp bilder upp till 5mb direkt och utan krångel?
Här måste vi få hjälp av admin och detta ganska omgående.

T2b taigagrön ´77

3

Tyvärr så är det nog så att Boxerville på Facebook har tagit mycket av informationsflödet som tidigare har varit här.
Människan är ju av naturen lite lat och att uppdatera Facebook går mycket snabbare och är enklare än att göra inlägg här. Dessutom får man ju svar på frågor nästan direkt.
Tyvärr dock så är ju forumet så mycket bättre. Det går ju inte att köra trådar på något bra sätt på Facebook men hur får vi folk att inse det...?

Alte Liebe rostet nicht!

4

nizekustoms skrev:

Tyvärr så är det nog så att Boxerville på Facebook har tagit mycket av informationsflödet som tidigare har varit här.
Människan är ju av naturen lite lat och att uppdatera Facebook går mycket snabbare och är enklare än att göra inlägg här. Dessutom får man ju svar på frågor nästan direkt.

Svaren kommer snabbt på Facebook, men frågan är vilken kvalitet det är? Ofta vet man ju inte om man ska skratta eller gråta när man ser inläggen på Boxerville Facebook.

nizekustoms skrev:

Tyvärr dock så är ju forumet så mycket bättre. Det går ju inte att köra trådar på något bra sätt på Facebook men hur får vi folk att inse det...?

Fixa bilduppladdningen som någon sade tidigare skulle hjälpa många som inte är så haj på digitalbilder.

Sedan har vi ju forum-plugin:en Tapatalk som gör ett forum extremt mycket lättare att använda från telefon eller padda.

5

sen tror jag för egen del att en del vill inte lägga upp småsaker som händer för att man kan få syrliga kommentarer??? rätta mig om jag har fel.... Default/hmm

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

6

Så här är det på alla forum. Forum-döden äter sig fram.
Tycker Boxerville är ett väldigt aktivt forum jämfört med väldigt många andra.
Men man får väl uppdatera sin tråd lite då så gör man något i alla fall. ICQ/ab

Mera känd som jb...

7

Satt nu mitt i arbetet och funderade... Om jag tar kameran och tar bilder på alla mina projekt.. Och lägger upp. Men så insåg jag inget nytt någonstanns..
Som sagt finns det inte funktion som gör att forumet sas själv förminskar stora bildfiler?
Så mycket kunskap och så drabbas vi av vår egen lathet..
Angående att folk kritiserar jobb man gör.. Tja risken finns... Men man kanske lär sig något nytt altså både den som ev gjort något fel.. Och dom som kanske vill göra rätt..
Sen är ju inte det alltid rätt bara för en peron säger så.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8

Våga vägra facebok ja har inte skaffat än men till slut blir man
Väll tvungen för o få veta ta del av något över huvudtaget här
I livet ICQ/ad

Inte uppdaterat så ofta ja heller håller med om krånglet o lägga
Upp bilder gör att man drar sig för o uppdatera ibland

Men nu dock står ja utan garage för stunden så händer inte så mkt

9 Senaste redigerad av MattsR (2017-12-06 15:07:06)

måste erkänna att ju mer jag ser bilder och läser om de som är riktiga plåtgurus, desto mindre vill jag lägga upp bilder på min fiskmåsskitsvetsar......

Förstå mig rätt - älskar att få inspiration av alla duktiga, men inte tillräckligt för att lägga upp egna bilder. Jag är en fluktare helt enkelt.....

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

10 Senaste redigerad av michaelth (2017-12-06 16:46:21)

Fråga dom duktiga hur deras svetsar såg ut i början.....
eller
Finns många däribland undertecknad som slipar på svetsar....  ICQ/ad  man kan göra så, och det är rätt ICQ/ad

Det säljs massor av jättefina kokböcker.. men sedan steker man falukorv..
låt oss drömma vidare  och förverkliga det vi klarar av.

kollar enheldel på youtube..  ICQ/ad bla  svseeker... han avslutar med... vad gjorde du i dag..

Dvs inte vad man jobbade med för överlevnad.. utan hobby/ stimulerande bisyssla..

Det behövs inlägg för oss fluktare..
här brukar oftast vara högt i tak  låt oss fortsätta med att  ha sveriges bästa levande  vw forum..

Fäcebook vad e det??

11

Ja jag erkänner jag är en fluktare håller på me mitt projekt men kan inte något om å lägga in bilder å våga vägra ansiktsbook

12

Jo,nog är det lugnare än förut,håller med..men så är det väl ibland..och är inte utan skuld själv,borde hinna en massa när man är arbetslös,men på något konstigt vis blir det tvärt om.. ICQ/ac
Lovar åtminstone själv att rycka upp mig och posta lite mer.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

13

ICQ/af

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

14

Någon aktivitet är det iallafall, om man titta på att detta inlägg har vitsats 180 gånger på 6 tim!
Jag själv är som michaelth och är inne flera gånger om dagen för jag tycker att det är intressant vad alla gör i sina garage och vad som är tillsalu

Jag har inte fb jag har ju Boxerville!!

Jag tror att det här med att lägga in bilder är ett stort problem, det finns nog ett stort” gäng” där ute som om det vore enklare att lägga ut bilder skulle göra det, även om det diskuteras i div trådar hur man gör så borde det finnas en manual på detta!!

Jag tror/ vet sedan tidigare att höst / vintern gör att aktiviteten här på forumet minskar för att senare efter nyår öka igen till det normala

|o\/o|

15

själv hinner jag inte med något mekande just nu på g av flytten av hela verksamheten  ICQ/ag men sen kommer det hända det desto mer hoppas jag  ICQ/ad för det finns massor att göra innan sommarn

Post's attachments

IMG_20171125_141629.jpg, 286.73 kb, 1265 x 949
IMG_20171125_141629.jpg 286.73 kb, 142 downloads since 2017-12-06 

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

16

Jag är också inne flera gånger om dagen och läser det mesta.
Jag tycker definitivt att alla ska våga posta inlägg och bilder på fula nyslipade svetsar mm.
Även jag har kännt samma tvekan då jag själv också svetsar måsskitar och slipar en massa.

Men det är ett hobbyforum ingen licenssvetsarkurs. Om plåtgurusen är snälla och lägger upp bilder och tips så har vi andra större möjligheter att lära oss. Det är ju kul att svetsa!

Tycker att vi kanske kan bli duktigare på att komentera när någon gör ett inlägg. Ibland så skriver man och lägger in bilder och sen funderar man om någon är intresserad.

Jag ska försöka bli bättre på det. Åtminstånde en  ICQ/ab eller ICQ/af kan man kosta på sig att posta.

Bubbla -62

17

David h l skrev:

Någon aktivitet är det iallafall, om man titta på att detta inlägg har vitsats 180 gånger på 6 tim!

Hur ser ni att det visats 180 gånger?

Att se och inspireras av andra likasinnade är en av dom bästa sakerna med det här forumet, kan jag dela med mig av någon sak som jag gjort så blir jag rätt nöjd. Att jag inte är någon utbildad svetsare vet jag om, men jag lär mig hela tiden. Och tittar jag på bitarna jag svetsade första gången för 20 år sedan, har utvecklingen gått framåt. Och man blir rätt nöjd när man sliiiipat och ser att resultatet är gott.

Så var inte rädda för att lägga upp bilder, dom kan ge någon annan inspiration. Och kanske ger ett svar på vad någon annan funderar över.

Sedan kommer vi väl aldrig ifrån att en del alltid kommer att vara TROLL!!

Så mitt råd är att lägg in bilder, skriv en kommentar, beröm, ställ en fråga och lär av alla här å forumet.
Även "proffsen" ställer frågor till oss som är lärlingar, ingen vet allt.

18 Senaste redigerad av Tristar (2017-12-06 21:08:31)

Jag har inte Fb men sonen har och håller mej lite uppdaterad om vad som händer där.
Där verkar hända mycket mer där än här tyvärr, idag ska det vara snabba flöden tydligen.
Men det det blir inga långa trevliga byggtrådar på Fb så det kan inte ersätta detta forumet.

Här inne är jag nästan varje dag och läser om vad som händer.
Och visst är man dålig på att berätta om vad som händer i sitt eget garaget , men kanske mest för man tror ingen annan är intresserad.

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

19

Håll också i minnet att en intressant tråd man ser idag på Boxervilles FB-sida, kan vara helt omöjlig att hitta om några dagar (lätt överdrift...). Facebook filtrerar bort MASSOR av inlägg, efter noggrant utformade algoritmer, allt bygger förmodligen på hur många "klick" ett inlägg får.  Konstaterades redan för 5 år sedan:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-f … na-nyheter

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

20

Nicke skrev:
David h l skrev:

Hur ser ni att det visats 180 gånger?

Att se och inspireras av andra likasinnade är en av dom bästa sakerna med det här forumet, kan jag dela med mig av någon sak som jag gjort så blir jag rätt nöjd. Att jag inte är någon utbildad svetsare vet jag om, men jag lär mig hela tiden. Och tittar jag på bitarna jag svetsade första gången för 20 år sedan, har utvecklingen gått framåt. Och man blir rätt nöjd när man sliiiipat och ser att resultatet är gott.

Så var inte rädda för att lägga upp bilder, dom kan ge någon annan inspiration. Och kanske ger ett svar på vad någon annan funderar över.

Sedan kommer vi väl aldrig ifrån att en del alltid kommer att vara TROLL!!

Så mitt råd är att lägg in bilder, skriv en kommentar, beröm, ställ en fråga och lär av alla här å forumet.
Även "proffsen" ställer frågor till oss som är lärlingar, ingen vet allt.

Klicka på index / babbel/offtopic där kan du se antal visningar. Det har ökat ICQ/ab

Post's attachments

1D9295C8-4766-4F7E-B1FE-A007AC399E83.jpeg, 206.97 kb, 621 x 1104
1D9295C8-4766-4F7E-B1FE-A007AC399E83.jpeg 206.97 kb, 160 downloads since 2017-12-06 

Bubbla -62

21

Här är en till som inte har FB och uppskattar aktiviteten på detta forum. Jag är väldigt tacksam över att fått lära känna flera av er.

MEN, det finns ett stort MEN. Jag noterar en allt krassare "netikett" för varje år som går, mindre nyanser och mer extremt ska det vara, detta gäller inte nödvändigtvis BV. Ibland blir detta på kostnad av andra människors känslor, dvs man trampar avsiktligt folk på tårna.

Personligen känner jag att ingenting på internet är värt så mycket att man behöver ta skit, eller må dåligt av det som folk skriver, då är det tur att det finns en verklighet utanför skärmen. En verklighet som kan verka så brutal, med mord, krig, barnarov osv osv, men som trots det ter sig som mer relevant än den stundom otrevliga attityd som till synes utan anledning finns på internet.

Det är denna hårdnande attityd som gjort att jag själv tagit avstånd från skrivandet, idag ter det sig nästan lite komiskt att jag en gång i tiden hade en Blogg. I framtiden går man väl ut på nätet bara för att köpa prylar och betala räkningar. Jag personligen mår bättre av att hugga ved, skrapa färg, dammsuga, sortera skruv och skrubba rent spisen, än vad jag mår av att bli påhoppad för att jag är annorlunda eller svag.

Jag tror att vi i framtiden kommer se avtändning från internet som terapiform för folk som mår dåligt. Förresten, det finns nog redan... ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

22

Det finns flera sidor av myntet. Jag diggar verkligen projekttrådar etc men anser samtidigt att aha-känslan uteblir när jag åker på träffar. Jag har redan sett bilen ett otaligt antal gånger. Förstå mig rätt men det blir lite tradigt.
Sen är det ju en guldgruva till att faktiskt få inspiration till egna göromål i garaget! Eller vad det nu kan handla om då Boxerville är ett forum med en skön bredd.
Boxerville på Facebook är ju annars ett snabbare sätt att nå ut till folket, speciellt om jag vill sälja eller köpa något och vill bifoga en bild.
Men, och det är viktigt att understryka, fortsätt med inlägg och kul bilder, det peppar många till egna stordåd.  ICQ/af

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

23

Jag svarar här på första inlägget som trådskaparen gjorde.

Visst kan vi fläska upp nya topic-trådar om framtida planer eller om vad man gjorde sommaren som gick, det låter bara trevligt. Det dumma med detta är att den inte går att klistra. Det finns många trevliga trådar med massor av inlägg i som med tiden faller bort även i detta flödet, o som är tämligen svåra att hitta på igen om man vill tillföra något, eller bara läsa den igen.

Sen måste det gå att göra nåt åt bilderna. Man drar sej ju för att lägga in bilder, eftersom det ska krabbas med olika bild-siter o annat. I tipstråden snor vi bilder direkt från Blocket o lägger in, men bild till annons går inte.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

24

Jag kollar både här och på FB, länkar ibland till forumet på FB för svar på saker som är enkla att hitta här. Svar här på olika frågor känns som att de håller en betydligt högre kvalité än på FB. Håller med alla andra som säger det här med bilder, hur enkelt som helst på FB, men här...ojojoj

Gubbjävel; dvs originalfantast

25 Senaste redigerad av michaelth (2017-12-08 19:29:16)

SÅÅÅÅÅ vad säger moderator/ forumtekniska kunniga  personerna i vår bakgrund??
kan vi göra det enklare med bilduppladdningen??

Behövs det pengar för det??

Jag kan tänka mig att bidra om det behövs..
kanske dags för sponsor grejer?

Vad annat skulle kunna göra forumtiden behagligare