jag Köpte i våras ett "litet" projekt en 1303s. Uttagen 1973 14/2
Min första tråd här men har tittat på massor på forumet.
bilen saknade motor, låda och nycklar men det kompenseras med massa rost och lite skadegörelse.
Finns massor att göra och begränsat med tid och pengar.
kommer att fixa och trixa en del, det finns inga visioner om att göra någon originalrenovering utan denna kommer nog mesta fokusen ligga på att få den rullande och besiktigad.
Det har inte hänt så jättemycket ännu men lite iallafall.
Har haft hem en 1303s 1975a som var superslut men det som gick att räddas demonterades och lades undan till framtiden.
Hittade ett par fälgar som suttit på en USA importerad Karmann Ghia som bortskänkes på något VW forum på Facebook ( tror det faktiskt var Boxervilles sida mins inte riktigt ) som inhämtades har krängt av däcken i väntan på blästring och färg...
Sen fick tips av en vän på Facebook angående 2 bortskänkes motorer som jag lyckades nypa. Väl på plats nämnde jag att det verkar var något med bubba och Nacka för mig, då jag köpt min utan motor och låda i Nacka och nu var och hämtade motor i Nacka. Fick till svar att han hade en låda låg oxå. Så jag fråga nu när jag ändå står här med släp och allt vad vill du ha för lådan då? Fick som svar: äh kör runt till andra sidan så får du den oxå... så nu finns det lita att göra med dessa, dock är det inte 1600:or och lådan var till en 1302:a men det går säkert att trolla ihop något...
kastar med lite bilder från annonsen, 75a 1303S, fälg och motor / låda hämtningen

Jag är som ni brukat säga vattenskadad i övrigt. Men detta är mitt första luftkylda objekt. Jag bifogar en länk till min golf för er som inte är rädda för vatten att titta på 
har iallafall blivit en del införskaffat, en del ekonomiplåt och några bättre dörrar och en "ny"bakskärm har det ramlat in,